Lakiernictwo i blacharstwo

Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  21.04.2011, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Przerysowanie z wgnieceniem

1.) Zanim przystąpimy do naprawy pamiętajmy, aby w razie potrzeby należycie zadbać, by naprawiane uszkodzenie było odpowiednio ujęte w kosztorysie, jaki przedstawimy do zatwierdzenia firmie ubezpieczeniowej lub klientowi. Kosztorys taki powinien posiadać poza podstawowymi informacjami, takimi jak demontaż wyposażenia wokół uszkodzeń, odpowiedni i adekwatny czas na naprawę oraz stopień lakierowania LI lub LI1, gdy powierzchnia szpachlowana przewyższa 50% powierzchni danego elementu.

2.) Naprawę rozpoczynamy od umycia elementu (gdy tego wymaga najpierw wodą zgrubnie) i jego odtłuszczeniu, np. rozpuszczalnikiem nitro lub specjalnym zmywaczem należy zmatować zakres, który będzie lakierowany podkładem. Najczęściej jest to obszar, na przykład w przypadku drzwi od górnej krawędzi, gdzie montowana jest listwa zgarniająca szybę drzwi do miejsca pod listwą ozdobną w części dolnej drzwi. Matujemy ten obszar papierem o gradacji np. 240. Następnie jednym ze sposobów naprawy takiego przetarcia z lekkim wgnieceniem jest „spłycenie” uszkodzenia poprzez mocniejsze wyszlifowanie. Pozwoli to na likwidację ostrych krawędzi takiej rysy i pomoże uniknąć jej uwidocznienia (obrysów) po wykonaniu naprawy (fot. 1).
[center] [gallery]image_gallery[/gallery] [/center]
3.) Kolejną czynnością jest odmuchanie i odtłuszczenie powierzchni, którą szlifowaliśmy ze szczególnym wyczuleniem na dokładne oczyszczenie rysy na całej jej głębokości. Następnie masą szpachlową po odpowiednim rozrobieniu zaszpachlowujemy uszkodzenie („spłycenie”). Musimy pamiętać o naddatku szpachli, jaki musimy zostawić, by ponownie uformować uszkodzoną powierzchnię elementu. Warto również na tym etapie zlikwidować inne ubytki lakieru, np. odpryski od kamieni. Jeśli są one w obszarze, który będzie lakierowany podkładem, również możemy próbować je zaszpachlować. Gdy są w części, która będzie w przyszłości lakierowana jedynie na „przejście lakiernicze”, to można je odpowiednio zakropić lakierem bazowym.

4.) Po odpowiednim wysuszeniu masy szpachlowej przystępujemy do szlifowania papierem na klocku, np. o gradacji 180 (fot. 2). Wówczas delikatnie wyrównujemy uszkodzenie w taki sposób, że ostatecznie po przejechaniu dłonią nie wyczuwamy rys i nierówności po nieprawidłowym szlifowaniu. Gdy szpachlowaliśmy nieco szerzej, również szlifujemy na odpowiednim klocku tak, by powierzchnia nabrała optymalnego kształtu. Po szlifowaniu odmuchujemy element. Jeśli tego wymaga, należy go okleić w zakresie, który będzie lakierowany podkładem (fot. 3).

image_gallery
Łukasz Szarama
www.szarama.com.pl

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony