Lakiernictwo i blacharstwo

Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  06.08.2018, ~ Bartłomiej Ryś - ,   Czas czytania 5

Trendy kolorystyczne w motoryzacji 2018-2019
Strona 1 z 2

W czerwcu projektanci firmy BASF zaprezentowali swoją nową kolekcję trendów kolorystycznych dla branży motoryzacyjnej. „Keep It Real” pokazuje kolory, które oddadzą ducha przyszłości. Choć produkcja samochodów z użyciem nowych kolorów dla motoryzacji jeszcze się nie rozpoczęła, marka Glasurit firmy BASF już dziś pracuje nad zapewnieniem dostępności doskonałego rozwiązania renowacyjnego na czas uruchomienia produkcji.

Potrzeba zachowania autentyczności w świecie, w którym technologia zaciera granice pomiędzy prawdą i fikcją, jest siłą napędową kampanii dot. Trendów kolorystycznych w branży motoryzacyjnej 2018-2019 firmy BASF – „Keep It Real”. 

Gdy innowacje takie jak sztuczna inteligencja, samochody autonomiczne, czy automatyzacja przemysłu upowszechniają się, powrót do elementu ludzkiego – potrzeb i emocji człowieka – staje się coraz ważniejszy. Projektanci z działu powłok firmy BASF przełożyli te obserwacje na kolekcję 65 kolorów pojazdów. 

Ciemne kolory, odcienie niebieskiego i złożone efekty symbolizują wszechobecną technologię. 

Rozwój cyfryzacji sprawia, że technologia staje się mniej widoczna i coraz silniej 

związana z rzeczywistością. Zastosowania z zakresu rozszerzonej rzeczywistości i inteligentne gadżety, które ułatwiają codzienne życie splatają rzeczywistość ze światem cyfrowym. Wydaje się, że ludzie poświęcają więcej czasu na przeglądanie stron internetowych, dążąc do perfekcji w mediach społecznościowych (kreując perfekcyjny obraz siebie w social media), niż w realnym świecie. Ta wszechobecność technologii znalazła odzwierciedlenie w trendach kolorystycznych w branży motoryzacyjnej. Centralnym punktem kolekcji są odcienie szarości i błękitu. Achromatyczne kolory są łączone ze złożonymi efektami stanowiącymi kolorowe i naturalne akcenty i reprezentującymi połączenie świata rzeczywistego z wirtualnym. Odcienie koloru niebieskiego – odzwierciedlające barwę ekranów i światła cyfrowego – są silnie nasycone. Naturalne faktury i barwne efekty symbolizują poszukiwanie ludzkich cech w wirtualnym świecie. 

Zmieniające się funkcje — nowe koncepcje dotyczące mobilności mają wpływ na wybór kolorów 

Koncepcje współdzielenia samochodów, usługi prywatnych przewozów i jazda autonomiczna zmienią funkcję samochodu z przedmiotu prywatnego w bardziej publiczny środek transportu. W przypadku samochodów przeznaczonych do wspólnego użytku istotną rolę odegrają palety kolorów, które podobają się wszystkim. Kolekcja trendów pokazuje, jak rozbudowane faktury i skomplikowane efekty mogą nadać każdemu kolorowi unikalny charakter. 

Ponadto BASF stawia czoło przyszłej mobilności poprzez nieustanny rozwój powłok funkcjonalnych. Wybrane kolory z kolekcji posiadają system, który zmniejsza stopień nagrzewania się powierzchni pojazdu, co ogranicza wzrost temperatury we wnętrzu. Dalsze innowacje to m.in. kolory o najnowocześniejszej funkcjonalności, która - bez uszczerbku dla wizualnej atrakcyjności powłoki – zwiększa współczynnik odbicia światła, poprawiając skuteczność technologii LiDAR, wykorzystywanej do pomiaru prędkości i odległości. 

EMEA — Życie w przestrzeniach miejskich 

W regionie EMEA zmienia się wykorzystanie przestrzeni miejskich, a rzeczywiste miejsca stają się bardziej istotne w obszarach metropolitalnych. Odzwierciedleniem tego są innowacyjne koncepcje projektowe przestrzeni publiczno-prywatnych, takich jak sklepy, muzea i restauracje. Produkt traci na znaczeniu, podczas gdy sama przestrzeń staje się pewnym doświadczeniem. Zaprasza cyfrowych podróżników, by usiedli i zostali przez jakiś czas. Jednocześnie powstaje pytanie, jak przyciągnąć uwagę w obliczu tak wielu wirtualnych ofert. Co jest warte oderwania wzroku od ekranu smartfona? Jedną z odpowiedzi mogą być elementy architektoniczne, które są prymitywne, a w niektórych przypadkach robią archaiczne wrażenie. Zamiast tworzyć atmosferę komfortu i luksusu, formy i materiały coraz częściej prezentują proste krawędzie. 

Te trendy są odzwierciedlone w kolorystyce dla regionu EMEA. Szarości oznaczają miejskość. W połączeniu z wrażeniami dotykowymi bazują one na znaczeniu tego, czego można doświadczyć naprawdę. Złamana biel „Grand Blanc”, ze swoją szorstką fakturą i skojarzeniami z betonem, nawiązuje do życia w przestrzeni miejskiej. Zawarte w lakierze bezbarwnym cząsteczki efektu podkreślają szczególną naturę samochodu jako produktu budzącego emocje. „Urbanist”, jako ciemnoszary, metaliczny antracyt, reprezentuje połączenie ludzi i technologii. Wyrazisty metaliczny efekt powoduje nieoczekiwane odbicia i przywołuje pragnienie bycia w centrum uwagi. 

Azja Pacyfik — poszukiwanie jakości w prawdziwym życiu 

Ludzie w regionie Azji i Pacyfiku mają ambiwalentny stosunek do technologii. Chętnie udostępniają swoje dane osobowe firmom, które ułatwiają codzienne życie i nawiązują więzi emocjonalne z maszynami o sztucznej inteligencji. Jednocześnie przestrzenie publiczne w miastach ulegają przekształceniom na skutek pragnienia kontaktów i relacji międzyludzkich w rzeczywistym świecie. Gray Ambivalence, ostry szary metalik, oznacza włączenie wysoko wydajnej technologii do codziennego życia. Równoważy go kompletna klapa, która oznacza zejście na ziemię. 

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony