ReklamaB1 - prenumerata NW podstrony

Narzędzia w warsztacie

temat miesiąca

Narzędzia w warsztacie

Warto wiedzieć

Wydarzenia

2 miesiące temu  02.07.2019, ~ Administrator   

H2 System - rewolucja, czyli mini przewodnik po wodorowaniu

Katowicka firma 4GT Auto Wrocławski prototypuje i testuje rozwiązania z przeznaczeniem dla motoryzacji, których medium jest wodór. Fot. Rafał Dobrowolski

Strona 1 z 4

Gdyby tak stworzyć paliwo, które redukuje emisję CO2 praktycznie do zera. Zero emisji podczas produkcji? Jeśli paliwo syntetyczne kiedyś może okazać się kołem ratunkowym dla silników benzynowych, to taki wodór już dziś jest paliwem przyszłości. I nie tylko paliwem…

Nie tak dawno Bosch komunikował o spektakularnym odkryciu. Inżynierowie, którym zlecono karkołomne zadanie
– opracowanie rozwiązania, które zdecydowanie uekologiczni silniki starego typu – zaproponowali paliwo syntetyczne. Naukowcy stworzyli „bardzo zielone” paliwo syntetyczne. Tymczasem wodór już dziś jest stosowany w tak wielu aplikacjach, że nie może umknąć uwadze fachowców z branży automotive. Tu ciekawa konstatacja.

– Czy jeździsz na benzynie, dieslu, alkoholu czy gazie… – każdy silnik jest silnikiem „wodorowym”! – przybliża zagadnienie Andrzej Tanasiewicz zajmujący się serwisem i dystrybucją urządzeń wodorowych H2 System, który wespół z fachowcami z katowickiej firmy 4GT Auto Wrocławski prototypuje i testuje rozwiązania z przeznaczeniem dla motoryzacji, których medium jest wodór. – Dlaczego mowa o silnikach „wodorowych”? Ponieważ silniki spalinowe tłokowe wykorzystują moc zawartą w danym paliwie do pracy mechanicznej, ale to właśnie wodór zawarty w tym paliwie powoduje, że silnik pracuje. W paliwie spala się przede wszystkim wodór i część substancji zawartych w paliwie, w zależności od jego składu (a bywa bardzo różny), pozostała część paliwa po spaleniu jest odpadem, który odkłada się w układzie silnika i układzie wydechowym. Tylko ok. 25% paliwa jest wykorzystywane do uzyskania energii mechanicznej. Sprawność tych układów nie sięga więcej aniżeli 40-44%. A i tak przy założeniu, że mamy do czynienia raczej z dużymi jednostkami.

Symbol zmian na aftermarkecie

Wracając do pierwiastka o symbolu H. „Wodorowanie silników i układów wydechowych, systemy „dual fuel”, czyli dodatek gazu wodorowego do silnika samochodowego podczas jego eksploatacji, a nawet stosowanie palnika wodorowego w warsztacie samochodowym – to tylko niektóre przykłady wdrożeń, które okazują się bardzo obiecujące.

– Obiecujące, odkąd udało się nam nawiązać współpracę z firmą, która wspólnie z nami, H2 System, jako pierwsza wdrażała technologie wodorowe w warsztatach samochodowych. To właśnie H2System i 4GT Auto Wrocławski testują nowe rozwiązania, urządzenia i procedury, dokumentując wyniki. Pod marką i logo H2 System jest to główne centrum na południu Polski, gdzie można obejrzeć, przetestować i porozmawiać na temat urządzeń wodorowych dla warsztatów samochodowych – kontynuuje właściciel marki H2System.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony