Narzędzia w warsztacie

Narzędzia w warsztacie

Warto wiedzieć

Wydarzenia

11 dni temu  05.10.2018, ~ Administrator   

ZF Smart Service: aplikacja jak „cyfrowy śrubokręt”

Stoisko ZF na targach Automechanika Frankfurt. fot. Piotr Łukaszewicz

Strona 1 z 2

Transformacja cyfrowa dotarła na aftermarketowy rynek motoryzacyjny. Pojazdy stają się coraz bardziej zaawansowane technologicznie, klienci bardziej wymagający, a wymogi stawiane warsztatom coraz bardziej kompleksowe. Firma ZF Aftermarket opracowała cyfrowy ekosystem, który nie tylko umożliwi klientom digitalizację własnych procesów, lecz także zaoferuje cyfrowe usługi stanowiące wartość dodaną.

Przyszłość motoryzacji będzie inteligentna. Pojazdy komunikują się, a ich komunikaty muszą zostać zrozumiane. W przyszłości dla warsztatów i operatorów flot kluczowym czynnikiem do odniesienia sukcesu będzie efektywne dostosowanie usług do informacji bazujących na danych. Openmatics to otwarta i niezależna platforma łączności koncernu ZF, to fundament cyfrowego ekosystemu. Ta usługa telematyczna oferuje warsztatom i operatorom flot różne rozwiązania w zakresie inteligentnego łączenia pojazdów i diagnostyki opartej na danych.

Dzięki temu rozwiązaniu nasi klienci i partnerzy biznesowi mają szansę skorzystać z zalet digitalizacji, opracować nowe modele biznesowe i wzbogacić swoje portfolio usług – komentuje Helmut Ernst, dyrektora dywizji aftermarketowej koncernu ZF.

ZF Smart Service – optymalne narzędzie dla warsztatów

ZF Smart Service to aplikacja skierowana do warsztatów niezależnych, która umożliwi ich mechanikom przeprowadzenie niezawodnej diagnostyki pojazdu i prac konserwacyjnych za pomocą różnych urządzeń mobilnych, takich jak smartfon czy tablet. Aplikacja ZF Smart Service jest już od dłuższego czasu testowana z powodzeniem w Wielkiej Brytanii w ramach zakrojonej na szeroką skalę fazy pilotażowej. Po jej zakończeniu ten innowacyjny produkt zostanie wprowadzony na kolejne rynki europejskie, a z czasem także na rynki światowe.

„Wiemy, że w przeszłości wiele niezależnych warsztatów bało się inwestowania w drogie stacjonarne urządzenia diagnostyczne. ZF Smart Service to wyjątkowo efektywne narzędzie warsztatowe – mówiąc krótko: to >>cyfrowy śrubokręt<<, który powinien znaleźć się w każdej skrzynce z narzędziami“ – dodaje Helmut Ernst. „Jak pokazują opinie użytkowników z rynku testowego w Wielkiej Brytanii, warsztaty mają na ten temat podobne zdanie” – dodaje.

Pracownik warsztatu musi jedynie zainstalować aplikację Smart Service na urządzeniu mobilnym, podłączyć urządzenie Smart Service za pośrednictwem interfejsu OBD do pojazdu i już może przeprowadzić kompleksową diagnostykę. Komunikacja pomiędzy urządzeniem Smart Service a aplikacją odbywa się za pośrednictwem Bluetooth. ZF Smart Service umożliwia ponadto przeprowadzanie podstawowych prac konserwacyjnych, takich jak wymiana oleju, hamulców czy zresetowanie odpowietrznika i czujników SAS. Aplikacja obsługuje szeroką paletę pojazdów z rynków europejskich, północnoamerykańskich i azjatyckich.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony