Paliwa i oleje

Wydarzenia rynkowe

ponad rok temu  16.01.2023, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 3 minuty

Nowe oleje Mobil do przekładni automatycznych

Mobil rozszerzył gamę olejów przekładniowych o produkty Multi-Vehicle, przeznaczone do skrzyń automatycznych, montowanych przez wielu europejskich, azjatyckich i amerykańskich producentów samochodów.

Mocną stroną nowości Mobil jest ich szerokie zastosowanie i wysoka jakość, umożliwiające serwisowanie gwarancyjne i pogwarancyjne. Oleje Mobil z serii Multi-Vehicle posiadają różne kolory etykiet i nakrętek – czerwone dla skrzyń AT, czarne dla CVT i niebieskie do przekładni dwusprzęgłowych DCT - co ułatwia dobór produktu i pomaga uniknąć błędu.

Rozwój oferty olejów Mobil do przekładni automatycznych jest zbieżny z aktualnymi trendami na świecie. W ciągu ostatnich 10 lat udział manualnych skrzyń biegów w rynku zmniejszył się niemal o 40%, a do 2025 roku prognozy przewidują dalszy spadek udziału skrzyń manualnych w całkowitym wolumenie produkcji przekładni do samochodów do około 25%*. W efekcie rośnie popyt na usługi serwisowe skrzyń automatycznych, realizowane w okresie gwarancyjnym jak i pogwarancyjnym.

Seria olejów przekładniowych Mobil Multi-Vehicle

Mobil ATF Multi-Vehicle to wysokowydajny olej syntetyczny, przeznaczony do stopniowych przekładni automatycznych. Posiada aprobatę GM DEXRON-VI, a także spełnia lub przekracza wysokie wymagania Jaso oraz Bosch. Produkt charakteryzuje się dużą wydajnością oraz spełnia wymogi wobec produktów smarnych pracujących pod dużym obciążeniem. Długi okres eksploatacji oleju to z kolei zasługa jego doskonałej odporności na utlenianie oraz tworzenie się osadów. Mobil ATF Multi-Vehicle posiada czerwoną barwę i jest sprzedawany w opakowaniu z czerwoną nakrętką i etykietą.

Mobil CVTF Multi-Vehicle to wysokowydajny i w pełni syntetyczny olej do przekładni bezstopniowych, przeznaczony do serwisowania większości bezstopniowych skrzyń automatycznych, stosowanych przez wielu producentów samochodów, m.in. Audi, BMW, Jeep, Chrysler, Mini Cooper, Renault, Volvo, VW, Honda, Hyundai, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Suzuki, Toyota i nie tylko. Mobil CVTF Multi-Vehicle jest produkowany z użyciem specjalnie wyselekcjonowanych komponentów syntetycznych, zapewnia stabilny moment obrotowy oraz płynną i cichą zmianę prędkości. Jego wyróżnikiem jest czarna zakrętka i etykieta.

Mobil DCTF Multi-Vehicle to wysokowydajny olej do przekładni dwusprzęgłowych, przeznaczony do serwisowania wielu pojazdów europejskich, północnoamerykańskich i azjatyckich. Optymalne właściwości cierne przekładają się na płynną zmianę biegów i chronią sprzęgło przed zużyciem. Cechą charakterystyczną oleju Mobil DCTF Multi-Vehicle jest jego brązowa barwa, a opakowanie posiada niebieską zakrętkę i etykietę. Dzięki temu ryzyko popełnienia błędu przy doborze oleju jest mniejsze. To istotne, ponieważ Mobil DCTF Multi-Vehicle nie jest przeznaczony do użycia w stopniowych (AT) i bezstopniowych (CVT) przekładniach automatycznych.

- Zmiany jakie wprowadziliśmy w rodzinie olejów przekładniowych Mobil wprowadzają istotne korzyści dla warsztatów oraz sprzedawców detalicznych. Nasze trzy produkty do skrzyń biegów mają bardzo szerokie pokrycie serwisowe w parku samochodowym, co wyjaśnia pojawienie się określenia Multi-Vehicle w ich nazwie - mówi Marek Nowicki, Advisor Key Accounts Automotive z ExxonMobil.

- Nowe oleje przekładniowe zastępują dużą liczbę produktów o wąskim zakresie zastosowania, co oznacza również korzyści w kwestii zarządzania stanami magazynowymi.

Fot. ExxonMobil

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony