Opony

Opony

ponad rok temu  27.01.2017, ~ Bartłomiej Ryś - ,   Czas czytania 3 minuty

Czym różnią się opony klasy premium od opon klasy ekonomicznej?

Opony dostępne w sprzedaży dzielą się na 3 klasy – premium, średnią i ekonomiczną. Opony klasy średniej łączą zrównoważone osiągi z optymalną ceną. Czym jednak różnią się opony dwóch skrajnych klas? 

Opony klasy ekonomicznej, zwanej też klasą budżetową, to modele stworzone z myślą o kierowcach jeżdżących niewielkimi autami, preferujących spokojny styl jazdy i pokonują niewielkie przebiegi głównie w miastach. 

Klasa premium to z kolei opony wykorzystujące innowacyjne technologie i najnowocześniejsze komponenty. Montuje się je z reguły w samochodach o dużej mocy silnika i są przeznaczone dla kierowców, którym zależy na doskonałych osiągach oraz najwyższym bezpieczeństwie jazdy. 

Zrównoważone osiągi w niewygórowanej cenie

Jak wygląda budowa opon tych klas? Modele z segmentu ekonomicznego to najtańsze modele jakie można znaleźć na rynku. Opony te przeważnie sprawdzają się gorzej na mokrej nawierzchni, nie są również tak dobre w ekstremalnych warunkach pogodowych, jak modele wyższych segmentów. Opony z najniższej półki często wykorzystują również technologie wcześniej stosowane w modelach klasy premium.  

Opony ekonomiczne są w stanie dorównać w testach oponom premium w zakresie niektórych osiągów, jednak z reguły nie są to parametry kluczowe dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Producenci tego typu opon najczęściej stosują klasyczne, stosunkowo uniwersalne rzeźby bieżnika. Bardzo często wykorzystują też bieżniki stosowane kilka sezonów wcześniej w oponach wyższych klas – to powszechne zjawisko, gdy bieżniki opon segmentu premium z biegiem lat przenoszone są do tańszych opon. 

Dla kogo opony klasy premium?

Modele klasy premium są zbudowane na bazie innowacyjnych komponentów i wykorzystują pionierskie technologie. Wszyscy uznani producenci wypuszczający na rynek opony tej klasy, dysponują rozbudowanymi centrami badawczo-rozwojowymi i laboratoriami. Dzięki temu każdy model opony trafiający do sprzedaży jest dokładnie przetestowany i spełnia wyśrubowane normy jakościowe. Dopracowany skład mieszanki i specjalnie zaprojektowana architektura bieżnika sprawiają, że to właśnie opony klasy premium sprawdzają się najlepiej w testach przeprowadzanych przez magazyny i organizacje motoryzacyjne. Należy również wspomnieć, że technologie zastosowane w sportach motorowych wielokrotnie trafiają do użytku „cywilnego”, wpierw oczywiście do klasy premium. Tory wyścigowe to najlepsze poligony doświadczalne dla opon, gdzie muszą wykazać się najlepszymi osiągami i niezawodnością.

Modele tego segmentu przeznaczone są dla kierowców, którzy od swojego auta oczekują pełni osiągów i nie chcą rezygnować z dynamicznej, pewnej jazdy nawet podczas niesprzyjającej aury. Na oponach klasy premium można poruszać się komfortowo zarówno w mieście, jak i na trasach. Sprawdzają się znakomicie podczas ekstremalnych manewrów, omijania przeszkód i hamowania awaryjnego. 

Opona to jedyny element samochodu łączący go z drogą, dlatego odgrywa kluczową rolę w zakresie bezpieczeństwa jazdy. Jeżeli jeździmy w zróżnicowanych warunkach i często pokonujemy duże odległości wybierzmy opony, które zapewnią nam maksymalne bezpieczeństwo i komfort na drodze. Dzięki nim będziemy czuć się bezpiecznie bez względu na pogodę i rodzaj nawierzchni. 

Artykuł powstał we współpracy z Oponeo.pl.

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ Marcin 1 ponad rok temuocena: 100%  Wiadomo, że każdy ocenia opony z perspektywy tego na czym jeździł do tej pory. Opierając się na ocenach oponeo opon kupiłem ekonomiczną Dębicę Presto UHP 2. Wcześniej miałem opony klasy premium Bridgestone Potenza RE050A. Samochód Subaru Impreza WRX STI. Na oponeo Dębice mają większą ocenę, ale Subaru wraz ze zmianą opon w jeden dzień ze sportowego bolidu i prowadzenia jak karting zmieniło się w Matiza. Nie patrzcie na opinie i oceny bo te są złudne (no chyba, że porównujecie opony z jednej klasy). Dębice powyżej 140km/h to jakaś porażka w zakrętach (Indeks prędkości mają do 300km/h, ale przy takiej prędkości to już pewnie auto by w ogóle nie skręcało). Samochód lata i jest bezwładny jak titanic. Nigdy więcej klasy ekonomicznej.
    oceń komentarz 1 0 zgłoś do moderacji
do góry strony