ReklamaB1 - prenumerata NW podstrony

Pojazdy użytkowe

Części i regeneracja

Pojazdy użytkowe

20 dni temu  26.08.2019, ~ Administrator   

Szybki i skuteczny serwis dzięki zestawom naprawczym. Wizyta w siedziba Schaefflera

Alexander Britz z Schaeer Automotive Aftermarket zaprezentował nam, jak się szybko okazało, stosunkowo prostą procedurę wymiany łożyska. Fot. Mirosław Giecewicz

Strona 1 z 3

Klucz do sukcesu firmy w branży transportowej? Pewnie jest ich kilka, ale na pewno zaliczyć do nich można ograniczenie do minimum przestojów spowodowanych awarią pojazdów. Jak zadbać o to, by były jak najkrótsze? Eksperci firmy Schaeffler przekonują, że wystarczą wysokiej jakości części zamienne (najlepiej w zestawach naprawczych) i fachowy serwis. Oferują pomoc zarówno w jednym, jak i drugim.

W siedzibie Schaeffler Automotive Aftermarket w Langen zaprezentowano nam m.in. najnowsze rozwiązanie naprawcze dla łożysk kół pojazdów ciężarowych – FAG RIU. Był też czas na rozmowy o nieuniknionych zmianach w branżach warsztatowej i transportowej.

Trendy, na które trzeba odpowiedzieć

Branża transportowa rośnie, a wraz z nią serwis pojazdów, bo – wg raportu ACEA Vehicle – samochody ciężarowe jeżdżące drogami Unii Europejskiej mają przeciętnie 11,7 roku.

– Dodatkową dynamikę nadają tym sektorom współczesne trendy, takie jak pojazdy hybrydowe, elektryczne czy zasilane ogniwami paliwowymi – mówił w Langen Samuel Braun, odpowiedzialny w Schaeffler Automotive Aftermarket za sektor pojazdów ciężarowych. Do 2030 roku McKinsey prognozuje wzrost obrotów sprzedawców samochodów ciężarowych ze 170 do 240 miliardów euro. Wracając do trendów, nie można zapominać o coraz bardziej rygorystycznych wartościach emisji spalin. – W sektorze pierwszego wyposażenia pracujemy m.in. nad podzespołami o bardzo niskim tarciu zapewniającym maksymalną oszczędność paliwa i nad łożyskami kół wyposażonymi w czujniki. Wciąż rozwijamy też elektryczne podzespoły osi do średnio- i długoterminowej elektryfikacji napędów – opowiada Samuel Braun.

Tajemnicze TCO, czyli całkowity koszt eksploatacji (Total Cost of Ownership), to kluczowy w prowadzeniu firmy transportowej współczynnik. Im niższy, tym większe zyski dla firmy. Co go tworzy? W dużej mierze wizyty w warsztatach, niezależnie czy mowa o planowanym przeglądzie, czy awarii. Czas to pieniądz – niby banał, ale warto spojrzeć na to nieco inaczej.

– Warsztaty, które chcą być dla klienta najlepszym partnerem, doskonale rozumieją, jak ważny jest czas wykonywania usługi. Samo dostarczenie pojedynczych części przez dostawcę, nawet błyskawiczne, nie rozwiązuje problemu. Dlatego my stawiamy na oferowanie warsztatom rozwiązań naprawczych, które mimo wysokiej złożoności systemów zapewniają sprawny, bezproblemowy montaż i szybki powrót pojazdów na drogi – opowiada Samuel Braun. – Należą do nich np. oferowane obecnie jednostki FAG Repair Insert Unit i FAG SmartSET. Oba produkty to fabrycznie zmontowane moduły łożysk kół, które umożliwiają szybki montaż i uwzględniają wszystkie czynniki wpływające na czas działania, np. zastosowanie smaru jakości OEM w prawidłowej ilości lub ochrona przed zabrudzeniami.
Tagi: Schaeffler,

Poleć innym

GALERIA ZDJĘĆ

To kluczowy etap, bo ponad 50% wszystkich uszkodzeń łożyska wynika z nieprawidłowego smarowania.
Samuel Braun, odpowiedzialny za sektor pojazdów ciężarowych w Schaeer Automotive Aftermarket.
FAG RIU, uszczelniony i nasmarowany na cały czas eksploatacji moduł łożyska, składa się z dwóch łożysk stożkowych, które po montażu są łączone za pomocą pierścienia ustalającego.
Przyczyny przedwczesnego zużycia łożysk.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 1

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony