Warto wiedzieć

nie przegap

ponad rok temu  25.07.2022, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 3 minuty

Ford inwestuje w produkcję aut elektrycznych

Ford, wykorzystując duży popyt na nowe samochody elektryczne, ogłosił dziś serię inicjatyw dotyczących pozyskiwania surowców i podniesienia mocy produkcyjnych w fabrykach akumulatorów, co pozwoli wyznaczyć prostą drogę do osiągnięcia docelowej rocznej produkcji 600 000 pojazdów elektrycznych do końca 2023 roku i ponad 2 milionów takich samochodów rocznie do końca 2026 roku.

Koncern zapowiada zwiększenie produkcji samochodów elektrycznych. Już teraz Ford zwiększył różnorodność chemii wykorzystywanych akumulatorów i podpisał umowy na roczne dostawy akumulatorów o łącznej pojemności 60 gigawatogodzin (GWh), co pozwoli na osiągnięcie globalnej produkcji 600 000 pojazdów elektrycznych rocznie do końca 2023 roku. Zestawy akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych dla Mustanga Mach E sprzedawanego w Ameryce Północnej w przyszłym roku i F-150 Lightning sprzedawanego od początku 2024 roku, pozwolą zaspokoić zapotrzebowanie na akumulatory do produkcji najlepiej sprzedawanych modeli.

Firma gromadzi zapasy

Ford zapewnił sobie już 70% akumulatorów (mierzoną w ich pojemności), co pozwoli wyprodukować ponad 2 miliony samochodów elektrycznych rocznie na całym świecie do 2026 roku. Plany zlokalizowania i uruchomienia produkcji akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych o pojemności 40 GWh rocznie w Ameryce Północnej w 2026 roku. Nowa umowa z CATL dotycząca strategicznej współpracy w zakresie globalnych dostaw akumulatorów oraz bezpośrednie pozyskiwanie surowców do produkcji akumulatorów między innymi w USA, Australii i Indonezji.

Firma oczekuje, że łączna roczna stopa wzrostu produkcji pojazdów elektrycznych przekroczy 90% do 2026 roku, czyli będzie ponad dwukrotnie większa od prognozowanego wzrostu produkcji samochodów elektrycznych w skali globalnej.

Centrum elektryfikacji Forda w Kolonii

Centrum otrzyma nowe rozwiązania energetyczne o wysokiej sprawności, które pozwolą zmniejszyć emisję CO2 o ponad 2 000 ton i zaoszczędzić ponad 2 600 MWh energii elektrycznej rocznie.

Firma przedstawiła szczegółowo swoje plany globalnego portfolio pojazdów wspierających te cele produkcyjne w ramach planu Ford+. Ford spodziewa się, że łączna roczna stopa wzrostu produkcji pojazdów elektrycznych przekroczy 90% do 2026 roku, czyli będzie ponad dwukrotnie większa, niż prognozowany globalny wzrost w tej dziedzinie.

- Nowa linia pojazdów elektrycznych Forda wzbudziła ogromny entuzjazm i popyt, więc korzystamy z naszego potencjału przemysłowego, by szybko osiągnąć odpowiednią skalę produkcji” – powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Forda oraz prezes Ford Model e.

- Nasz zespół Model e działał szybko, konkretnie i kreatywnie, by zapewnić firmie zaspokajające potrzeby dostawy akumulatorów i surowców niezbędnych do wyprodukowania samochodów elektrycznych dla milionów klientów.

Ford planuje zainwestować ponad 50 miliardów dolarów w opracowywanie i produkcję samochodów elektrycznych do 2026 roku, z zamiarem uzyskania całkowitej skorygowanej marży EBIT firmy na poziomie 10% oraz 8% marży EBIT na rynku samochodów elektrycznych do 2026 roku.

Równolegle z tworzeniem przez Forda nowego łańcucha dostaw do produkcji samochodów elektrycznych, co sprzyja realizacji wcześniejszych zobowiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju i praw człowieka, firma nadal planuje, że do 2030 roku ponad połowę jej globalnej produkcji będą stanowiły pojazdy elektryczne i że nie później niż w 2050 roku Ford osiągnie globalną neutralność węglową.

W Europie Ford jest na dobrej drodze do przejścia na napęd całkowicie elektryczny do 2035 roku

Budowa nowej hali

W Europie zakład Forda w Niehl w Kolonii jest obecnie poddawany gruntownej modernizacji, aby przygotować go do produkcji pojazdów elektrycznych, począwszy od 2023 roku. Obejmuje to budowę nowej hali o powierzchni 2500 metrów kwadratowych, gdzie na pięciu kondygnacjach będzie nakładana nowa powłoka wstępna.

Ponadto, inne działające już zakłady produkcyjne zostaną unowocześnione i wzbogacone o nowe rozwiązania o wysokiej sprawności energetycznej, co pozwoli ograniczyć emisję CO2 o ponad 2 000 ton i zaoszczędzić ponad 2 600 MWh energii elektrycznej rocznie.

Przewiduje się, że pierwszy elektryczny samochód osobowy zjedzie z linii produkcyjnej w Kolonii w 2023 roku, a drugi model elektryczny będzie produkowany od połowy 2024 roku. Roczny poziom produkcji w nowym zakładzie ma osiągnąć 200 000 pojazdów rocznie.

Fot. Ford

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony