Warto wiedzieć

Warto wiedzieć

ponad rok temu  22.11.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Volkswagen opracowuje podwozie przyszłości

Strategia ACCELERATE systematycznie napędza dążenie Volkswagena do przemiany w dostawcę mobilności zorientowanego na oprogramowanie. Oprogramowanie ma również kluczowe znaczenie w opracowywaniu nowych platform podwoziowych i układu kierowniczego przystosowanych do wysoce zautomatyzowanej jazdy w przyszłości. Volkswagen opracowuje już następną generację regulowanego podwozia i układu kierowniczego typu steer-by-wire.

  • znajomość oprogramowania jako siła napędowa rozwoju platform podłogowych, przystosowanych do wysoce zautomatyzowanej jazdy
  • w przyszłości oprogramowanie będzie w znacznie większym stopniu definiowało charakter samochodu niż dzisiaj
  • Materiał video „Rozmowa o innowacjach – dynamika jazdy” z dużą dawką informacji na ten temat
- Ruchy karoserii są znacznie zminimalizowane, a dynamika jazdy zoptymalizowana, ponieważ samochód szybciej reaguje na ruchy kierownicą i jest bardziej precyzyjny w prowadzeniu - powiedział Karsten Schebsdat, szef Działu Dynamiki Jazdy i Systemu Kontrolowania Podwozia w Volkswagenie. - Rozwój platform podwoziowych jest bardzo ważny z punktu widzenia wysoce zautomatyzowanej jazdy. W ten sposób zapewniamy jak największy komfort we wszystkich sytuacjach.

W przyszłości oprogramowanie będzie odgrywać jeszcze większą rolę w definiowaniu charakteru samochodu

Prace rozwojowe nad nowym układem kierowniczym typu steer-by-wire również posuwają się naprzód. 

- Oprogramowanie będzie ważniejsze w przyszłości również w przypadku kierowania samochodem – powiedział Schebsdat. - Daje nam to o wiele więcej możliwości wpływania na charakterystykę układu kierowniczego. Później, na podstawie konkretnego modelu, możemy zastosować to samo rozwiązanie we wszystkich platformach podwoziowych.

Systemy wspomagające kierowcę – takie, jak Lane Assist i Travel Assist – również skorzystają z możliwości nowego układu kierowniczego, gdy pojawi się on w produkcji seryjnej.

Tagi: Volkswagen,

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony