Nowości produktowe

Paliwa i oleje

5 miesięcy temu  14.06.2024, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 2 minuty

Ciężarowa rewolucja olejowa

Euro VI i VId to najnowsze wyzwania dla środków smarnych. TotalEnergies aktywnie uczestniczy w rozwoju sektora transportowego i wprowadza supernowoczesną gamę olejów do pojazdów ciężarowych - Rubia Optima. Pod względem parametrów technicznych i jakościowych to zupełnie nowy poziom na rynku, potwierdzony normami i homologacjami.

Podczas pracy silnika dochodzi do wytwarzania kwaśnych produktów spalania. Utlenianie wpływa też na korozyjność elementów silnika, skracając jego żywotność. Z tego wynikała konieczność stosowania dodatków neutralizujących (alkalicznych) i antykorozyjnych, określanych parametrem „Liczba Zasadowa oleju (T.B.N.)”. Z biegiem lat, w samochodach zaczęto stosować układy oczyszczania spalin, zawierające filtr cząstek stałych DPF oraz reaktor katalityczny SCR. Wspomniane wcześniej dodatki antykorozyjne zatykają i szkodzą tym elementom układu oczyszczania spalin, dlatego pojawiła się konieczność znalezienia innej kompozycji oleju, zapewniającej antykorozyjną ochronę silnika oraz układu oczyszczania spalin.

Temu wyzwaniu stawił czoła nowy produkt: Rubia OPTIMA 3500 FE 5W-30. Olej posiada bardzo wysokie LZ = 13 przy zachowaniu norm dla oleju Low SAPS. Oznacza to, że jego starannie dobrany skład zapewnia długą żywotność filtra cząstek stałych DPF, reaktora katalitycznego SCR, a co za tym idzie, doskonałą ochronę całej jednostki napędowej.

Wyśrubowane wymagania

Nowy produkt spełnił wyśrubowane wymagania konstruktorów dotyczące maksymalnych interwałów między wymianami oleju zgodnie z instrukcjami obsługi technicznej. Rubia OPTIMA 3500 FE 5W-30 jest szczególnie polecany do najnowszych silników Euro VI i VId. Są one montowane w większości międzynarodowych producentów silników do ciężarówek i autobusów, takich jak Mercedes Benz, Scania, MAN, Volvo, DAF, Iveco, Renault, Ford.

W nowej gamie Rubia Optima poprawiono kwestie odporności przed utlenianiem, utraty lepkości na skutek ścinania i napowietrzania oleju, ochrony przed „zatruciem” katalizatora, blokowaniem DPF, zużyciem silnika, osadami na tłokach oraz wzrostu lepkości związanym ze zwiększoną ilością sadzy. Zastosowane dodatki znacznie lepiej chronią silniki w najbardziej ekstremalnych warunkach użytkowania. Zostało to laboratoryjnie potwierdzone m.in. podczas testów API CK-4. Testy na silniku VOLVO T13 wykazały, że w bardzo wysokich temperaturach lepkość olejuRubia OPTIMA 3500 FE 5W-30 pozostała stabilna przez cały czas, a pod względem odporności na utlenianie okazało się, że spełnia limity nowej normy API CK-4 z olbrzymim zapasem o ponad 95% poniżej maksymalnego, dopuszczalnego limitu.

Fot. TotalEnergies

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony