Nowości produktowe

Inne

ponad rok temu  25.01.2022, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 2 minuty

Volvo wprowadza funkcję Active Grip Control

Unikalna funkcja zwiększa bezpieczeństwo w elektrycznych samochodach ciężarowych Volvo. Ta innowacyjna technologia znacząco poprawia stabilność, przyspieszanie i hamowanie na śliskiej nawierzchni.

Volvo Trucks wprowadza na rynek nową, opatentowaną funkcję bezpieczeństwa dla pojazdów elektrycznych – Active Grip Control. Dzięki szybkiej reakcji silników elektrycznych można błyskawicznie kontrolować siłę generowaną między kołami a drogą, aby aktywnie zapobiegać tzw. „buksowaniu” kół.

Funkcja ta wyraźnie poprawia przyspieszanie na śliskiej nawierzchni. Testy przeprowadzone z Volvo FH Electric na nawierzchni o niskim współczynniku tarcia z załadowaną naczepą wykazały 45% poprawę przy pełnym przyspieszeniu.

- Poprawa jazdy po śliskiej, szutrowej drodze jest naprawdę imponująca. Wierzę, że zwiększy to produktywność, nie tylko dla naszych klientów budowlanych – mówi Anna Wrige Berling, dyrektor ds. bezpieczeństwa ruchu i produktów w Volvo Trucks.

Jeśli pojazd zacznie wpadać w poślizg, odpowiednie czujniki pozwalają systemowi sterowania pojazdu reagować na warunki nawierzchni i wykorzystywać silniki elektryczne pojazdu wraz z innymi siłownikami w inteligentny sposób, aby pomóc kierowcy utrzymać się na drodze.

Nowa funkcja ma również na celu zmniejszenie ryzyka zakleszczenia się i nadsterowności podczas jazdy bez ładunku.

- Dzięki Active Grip Control dajemy naszym kierowcom jeszcze lepszą zdolność pokonywania trudnych dróg i terenu – nawet w najbardziej wymagających warunkach. To wyjątkowa funkcja chroniona patentami przez Grupę Volvo - wyjaśnia Anna Wrige Berling.

Ulepszenia można również zauważyć podczas hamowania, ponieważ funkcja ta może być używana do kontrolowanego hamowania regeneracyjnego bez wchodzenia w system ABS. Zwiększa to wydajność, ponieważ więcej czasu poświęca się na regenerację, co pozwala na płynniejsze hamowanie.

Funkcja Active Grip Control będzie dostępna w ciężkich samochodach ciężarowych Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX Electric, które są wykorzystywane do przewozów regionalnych i prac budowlanych. Wersja tej funkcji będzie również dostępna w samochodach ciężarowych z napędem na olej napędowy lub LNG.

Fot. Volvo Trucks

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony