Do naszej redakcji zgłosił się jeden z czytelników, pan Dariusz, z takim oto problemem:
Mam problem z często pękającym paskiem od pompy wodnej i alternatora. W ciągu jednego roku 5 pasków, 5 mechaników naprawiało. Ostatni wymienił łożyska w alternatorze, no i jest rekord - dopiero po przejechaniu ok. 1000 kilometrów pasek zaczyna popiskiwać. Samochód Suzuki liana 2003 benzyna. Kżdy z mechaników stwierdza, że jest to auto nietypowe, stąd te problemy.
Właściciel samochodu zwraca się do naszych czytelników po pomoc. Pytanie przesłaliśmy Witoldowi Rogowskiemu, ekspertowi technicznemu HEPU, firmy dostarczającej m.in. pompy wody.
- Zakładając, że pasek jest dobrze naciągnięty, to stawiam na brak współpłaszczyznowości kół pasowych. Według mnie, pasek biegnie krzywo. Trzeba to sprawdzić miernikiem laserowym, ewentualnie dokładnie przyjrzeć się powierzchniom bocznym paska.
Czytaj także:
Jak wykryć, że napinacz paska jest bliski awarii?
Przedwczesne zużycia paska rozrządu? Tak ocenisz przyczynę!
Komentarze (2)