Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  03.03.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Dlaczego należy smarować profile piast tarczy sprzęgła?
Strona 2 z 2

Najważniejsze jest zachowanie całkowitej czystości. Nawet dotknięcie powierzchni sprzęgła tłustymi rękami może skutkować jego późniejszym nieprawidłowym funkcjonowaniem – szarpaniem.

  • Piasta sprzęgła powinna być odpowiednio nasmarowana.

  • W przypadku nałożenia zbyt dużej ilości smaru, siły odśrodkowe spowodują rozrzucenie go siłą odśrodkową na powierzchnię sprzęgła, co może doprowadzić do awarii.

  • Przed instalacją tarczy sprzęgła, należy sprawdzić ją pod kątem bicia bocznego.

  • Aby uniknąć uszkodzenia wielowypustu piasty, podczas montażu skrzyni biegów, tarczę sprzęgła i wałek skrzyni biegów należy współosiowo delikatnie „zapiąć”, bez stosowania siły, uważać przy centrowaniu, aby wałkiem nie uszkodzić czołowej powierzchni piasty tarczy sprzęgłowej.

  • Śruby docisku powinny być dokręcone zgodnie z instrukcją – „na krzyż” oraz z zastosowaniem odpowiedniego momentu dokręcania. Specjaliści z ZF Aftermarket zalecają także dokładną inspekcję systemu rozłączania / wysprzęglania sprzęgła oraz ewentualną wymianę zużytych części. Jeżeli dany pojazd wyposażony jest w koncentryczny cylinder odbiorczy (CSC), to najczęściej musi on zostać wymieniony.

  • Podczas wymiany sprzęgła należy także sprawdzić elementy sąsiadujące oraz obszar wokół sprzęgła. Jeżeli którykolwiek z elementów sąsiadujących jest zużyty lub zepsuty, to również należy go wymienić.

    Pamiętaj, że sprzęgła marki SACHS po prawidłowym doborze, można montować niemalże w każdym pojeździe, niezależnie jakie sprzęgło było zamontowane poprzednio.

    źródło: ZF Aftermarket

    Komentarze (0)

    dodaj komentarz
      Nie ma jeszcze komentarzy...
    do góry strony