ReklamaBilbord - textar 01.10-31.10 Kamila

Części i regeneracja

Części i regeneracja

Warto wiedzieć

5 miesięcy temu  26.04.2019, ~ Administrator   

Inteligentne chłodzenie silnika

Fot. Schaeffler

Strona 2 z 4

Zdjęcie 1: Ostatnie innowacje dotyczące chłodzenia silnika obejmują moduł regulacji temperatury zintegrowany z pompą wody.

Jako wieloletni partner przemysłu motoryzacyjnego w zakresie rozwoju, Schaeffler, razem ze swoja marką INA, przyczynił się w znacznym stopniu do rozwoju elementów chłodzenia silnika. Ponadto – w ciągu ostatnich dziesięcioleci to Schaeffler wyznaczał standardy na rynku motoryzacyjnym i stał się wzorem do naśladowania dla całego środowiska. Najnowszym przykładem siły innowacji Schaeffler jest moduł regulacji temperatury.

- System ten, opracowany w ścisłej współpracy z producentami samochodów, oferuje szereg istotnych korzyści jeśli chodzi o komfort i zużycie energii - tłumaczy Mike Evers.

Systemy chłodzenia silnika najnowszej generacji

Moduł regulacji temperatury zastępuje tradycyjne termostaty i umożliwia chłodzenie silnika “na żądanie”. Możliwe jest zarządzanie kilkoma obwodami chłodzenia jednocześnie – np. dla skrzyni biegów, systemu ogrzewania, czy oleju silnikowego. - Chłodzenie na żądanie oznacza, że w zależności od obciążenia silnika, wydajność pompy jest precyzyjnie sterowana w sposób elektroniczny - wyjaśnia Evers. Zaletą takiej inteligentnej, niezależnej od prędkości obrotowej silnika, regulacji układu chłodzenia jest to, że kierowca odczuwa znacznie wyższy poziom komfortu w porównaniu do tradycyjnych układów chłodzenia. Jest to spowodowane chociażby faktem, że kabina nagrzewa się szybciej po fazie zimnego rozruchu. Moduł regulacji temperatury steruje, przy pomocy elektronicznego termostatu, w sposób selektywny, obszarami układu chłodzenia, które wymagają obniżenia bądź też podniesienia temperatury, w zależności od obciążenia silnika. Dla przykładu, inicjuje on odcięcie przepływu płynu chłodzącego podczas fazy rozgrzewania silnika. Dzięki takiemu zabiegowi silnik osiąga właściwą temperaturę pracy dwa razy szybciej niż w przypadku tradycyjnego termostatu. Silniki wyposażone w moduł regulacji temperatury odnotowują spadek zużycia paliwa o nawet 4 procent i redukcję emisji spalin na podobnym poziomie.

Zdjęcie 2: Podczas fazy rozruchu na zimnym silniku, moduł regulacji temperatury odcina całkowicie przepływ płynu chłodzącego, dzięki czemu następuje szybsze rozgrzanie silnika do optymalnej temperatury pracy.
(1) Moduł regulacji temperatury
(2) Silnik
(3) Obwody chłodzenia silnika

Zdjęcie 3: Podczas fazy rozgrzewania, moduł regulacji temperatury załącza obieg chłodzenia, który umożliwia kontrolę przepływu płynu chłodzącego we wszystkich obszarach system chłodzenia.
(1) Moduł regulacji temperatury
(2) Silnik
(3) Obwody chłodzenia silnika
(4) Napęd rozrządu
(5) System grzewczy (jak wymiennik ciepła dla kabiny pasażera)

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 2

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 1
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (1)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ Albercik 1 5 miesięcy temu Natężeniu 12V??? Napieciu raczej...
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony