Części i regeneracja

Układ hamulcowy i zawieszenie

ponad rok temu  29.12.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Jak rozmawiać z klientem o amortyzatorach?

Za komfort jazdy, ale przede wszystkim bezpieczeństwo odpowiadają elementy układu jezdnego: koła, amortyzatory, sprężyny zawieszenia. Nawet jeden zużyty amortyzator może wydłużyć drogę hamowania aż o 2 metry. Przy większych prędkościach jadąc ze zużytymi amortyzatorami droga hamowania znacznie się wydłuża - przy 80 km/h nawet o 3 metry.

Oczywistym jest fakt, aby zawsze wymieniać amortyzatory parami w obrębie jednej osi. Objawy, które wskazują na zużycie tych elementów, to m.in. tzw. nurkowanie samochodu podczas hamowania, ściąganie auta, brak stabilności przy wchodzeniu w zakręty, drgania na kierownicy, utrata komfortu na nierównościach, mniejsza kontrola nad pojazdem przy silnym wietrze. Oczywistym symptomem zużycia jest ponadto wyciek oleju z amortyzatora. Nierównomierne zużycie bieżnika opony to nie zawsze kwestia geometrii i wyważenia kół – tu również winne mogą być amortyzatory.

– Mechanikom nieraz trudno przekonać klientów, że na bezpieczeństwo i komfort jazdy tak duży wpływ mają amortyzatory – przyznaje Jordan Day, menedżer marketingu w KYB Europe. – Stąd podajemy rozwiązania, która pomogą uświadamiać kierowców. Rozwiązania są dwa.

Producent amortyzatorów KYB przygotował film nagrany w technice 360 stopni.  Za pomocą okularów VR w wirtualnej rzeczywistości można uczestniczyć w teście starych i nowych amortyzatorów. Slalom i awaryjne hamowanie to zadania, jakim poddawane są dwa auta. Jedno z nich na nowych amortyzatorach KYB, drugie natomiast ma zużyte amortyzatory i przebieg 80 000 km. Doskonale widać różnicę w kontroli jazdy. Inny jest kąt nachylenia samochodu. W hamowaniu awaryjnym droga hamowania była krótsza o niemal całą długość samochodu. Film dostępny jest w serwisie YouTube, a do jego zaprezentowania klientom warsztatu wystarczą okulary VR.

Drugim rozwiązaniem przeznaczonym do edukacji kierowców jest aplikacja mobilna. Bezpłatna, dostępna w różnych wersjach językowych, spersonalizowana (także graficznie) dla danego warsztatu. Aplikacja przekazuje kierowcy informacje, jakie problemy w zawieszeniu jego pojazdu zostały zidentyfikowane oraz które komponenty należy wymienić. Dołączane są filmy pokazujące zagrożenie wynikające z dalszego użytkowania tych elementów. Kolejna opcja w aplikacji to prezentacja przeprowadzonej już, kompletnej naprawy, ze zdjęciami przed i po.

Na całym świecie tygodniowo powstaje ponad milion amortyzatorów KYB. TUTAJ znajdziecie relację z naszej wizyty w zakład produkcyjnych KYB w Czechach.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony