W ostatnich dwóch artykułach, do których linki znajdziecie poniżej, wspólnie z Hengst Filter rozważaliśmy interwały wymian filtrów oleju silnikowego i przekładniowego oraz filtrów powietrza dolotowego i kabinowego, zestawiając zalecenia producentów samochodów, producentów części i oczywiście mechaników. A co z filtrami paliwa, czy ten temat również został poruszony podczas wizyty w warsztacie?
Tak, ale na przykładzie innego samochodu - odpowiada Witek Rogowski z Hengst Filter. - Na drugim stanowisku stało Audi A5 z silnikiem CDNC (2.0 TFSI), absolutne oczko w głowie właściciela: olej wraz z filtrem + filtr powietrza i kabinowy wymieniane były regularnie co 15 tys. km. Właściciel przyjechał na wymianę filtra paliwa. Samochód z przebiegiem blisko 300 tys. km miał już za sobą dwie takie wymiany. Teoretycznie w tym modelu filtr paliwa nie podlega wymianie. Ale po problemach z ciśnieniem paliwa (VCDS pokazywał błąd niskiego ciśnienia w pompie paliwa) właściciel zdecydował się na interwał wymian co 60 tys. km. Od tego czasu silnik utrzymuje prawidłowe obroty na biegu jałowym, zniknęły wibracje przy zapiętym biegu (D) i wciśniętym hamulcu, silnik dużo łatwiej zapala.
Podczas naszych szkoleń dużo czasu poświęcamy zagadnieniom filtracji paliwa, zwłaszcza w pojazdach użytkowych. Dokładne oczyszczanie paliwa i skuteczna separacja wody ma szczególne znaczenie przy silnikach wysokoprężnych z wysokociśnieniowymi układami zasilania. Niewłaściwa filtracja paliwa szybko doprowadzi do uszkodzenia elementów układu wtryskowego – naprawa jest zwykle bardzo kosztowna.
Czytaj także:
Komentarze (2)