Części i regeneracja

Części i regeneracja

17 dni temu  12.09.2020, ~ Administrator   

Nadmierny hałas, brak mocy i inne problemy. Oto warsztatowe historie
Strona 1 z 2

Autodata – zaufany światowy lider w zakresie informacji technicznych – udostępnia rozwiązania powszechnych problemów występujących we współczesnych samochodach.

Fiat 500X
Odgłos gwizdu z obszaru schowka
Pytanie: W ramach przeglądu w naszym warsztacie znajduje się Fiat 500X z 2015 roku, którego właściciel skarży się na odgłos gwizdu dochodzący z obszaru schowka. Słyszeliśmy taki odgłos, ale nie udało nam się określić jego przyczyny. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Znane jest nam jedno rozwiązanie, które może być zastosowane w przypadku opisanego odgłosu gwizdu w modelach Fiat 500X. Przyczyną jego występowania jest zbyt duża szczelina pomiędzy tarczą regulacji przepływu powietrza a osłoną schowka, co sprawia, że przepływające powietrze omija tarczę regulacji przepływu powietrza. Zamontuj nową wersję tarczy regulacji przepływu powietrza, dostępną w dziale części Fiat, na osłonie schowka (rys. 1.1). Powinno to zaradzić usterce.

Mercedes-Benz SLK
Nadmierny hałas z paska napędowego dodatkowych podzespołów
Pytanie: W ramach przeglądu w naszym warsztacie znajduje się Mercedes-Benz SLK 200 z 2015 roku, w którym niedawno wymieniliśmy pasek napędowy dodatkowych podzespołów z powodu nadmiernego hałasu z przedniej części silnika. Samochód działał prawidłowo przez pewien czas, ale wrócił do warsztatu z tym samym problemem. Czy przychodzą wam do głowy jakieś inne przyczyny usterki, zanim wymienimy pasek napędowy dodatkowych podzespołów po raz kolejny?
Odpowiedź: Usterka występująca w silnikach benzynowych 2,0 z mechaniczną pompą płynu chłodzącego silnika zamontowaną w modelach SLK jest nam znana. Jej przyczyną jest nieprawidłowe ustawienie alternatora, które powoduje przedwczesne zużycie paska napędowego dodatkowych podzespołów. Wymontuj pasek napędowy dodatkowych podzespołów i alternator. Przesuń tulejkę dystansową alternatora całkowicie do tyłu. Zamontuj alternator, śruby mocujące należy dokręcić ręką. Dokręć śruby mocujące na przemian w następujących etapach (rys. 2.1 i 2.2): etap 1 – 8 Nm, etap 2 – 20 Nm. Zamontuj nowy pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Po wykonaniu naprawy należy uruchomić silnik, aby sprawdzić, czy usterka została usunięta.

Peugeot 4008
Brak mocy silnika i odgłos gwizdu dochodzący z przedziału silnikowego
Pytanie: Zgłosił się do nas właściciel Peugeot 4008 z silnikiem wysokoprężnym 1,8 HDi z 2014 roku, który skarży się na brak mocy silnika i odgłos gwizdu dochodzący z przedziału silnikowego. Wykonaliśmy podstawowe czynności kontrolne układów paliwa i powietrza, sprawdziliśmy, czy zostały zapisane kody usterek, ale niczego nie znaleźliśmy. Czy wiecie, jak zabrać się za naprawę tego samochodu?
Odpowiedź: Problem z odgłosem gwizdu dochodzącym z przedziału silnikowego w modelach 4008 z silnikiem wysokoprężnym 1,8 jest nam znany. Przyczyną usterki jest prawdopodobnie gumowa uszczelka pomiędzy przewodem zasysającym powietrza a turbosprężarką, która została zassana do turbosprężarki, powodując uszkodzenie wirnika zasysania powietrza turbosprężarki (rys. 3.1). Sprawdź uszkodzenia turbosprężarki i w razie potrzeby wymień na nową. Załóż nową uszczelkę na przewodzie zasysającym. Zamontuj nową rurę zasysającą (rys. 3.2). Po zakończeniu naprawy powinno się wykonać jazdę próbną, aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 13

  • 7
    ZADOWOLONY
  • 1
    ZASKOCZONY
  • 4
    POINFORMOWANY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony