ReklamaB1 - prenumerata NW podstrony

Części i regeneracja

Części i regeneracja

3 miesiące temu  11.06.2019, ~ Administrator   

Poduszki silnika. Rodzaje, ocena stanu, nowinki
Strona 2 z 4

Gumowe części poduszek silnika i skrzyni biegów zrobione są z gumy naturalnej – materiału, który dobrze tłumi wibracje i utrzymuje obciążenie silnika. Niestety, nie radzi sobie ona dobrze z olejami i paliwami. W związku z tym, jeśli dochodzi do wycieku któregoś z tych płynów w silniku i poduszki narażone są na kontakt z nimi – należy je wymienić.

Poprawnym sposobem na przywrócenie pożądanego stanu HWS, jest wymiana uszkodzonej części, na nową, o tej samej charakterystyce. Jednakże zakup poduszek hydraulicznej niskiej jakości, albo zastosowanie konwencjonalnej poduszki metalowo-gumowej może okazać się katastrofalne w skutkach. Zbytnie wibracje i niekontrolowane zachowanie silnika, które będą ich następstwem, w znaczny sposób wpłyną na pogorszenie bezpieczeństwa jazdy.

Aktywne poduszki hydrauliczne

Aby uzyskać więcej mocy z silnika i uczynić go bardziej niezawodnym i wydajnym, prędzej czy później nieuniknione było, że pasywne poduszki silnika zostaną zastąpione aktywnymi. Aktywne lub przełączalne poduszki są przestrajalne, dzięki czemu mogą zmieniać charakterystykę tłumienia i uzyskać znacznie lepszy współczynnik WHS od poduszki pasywnej lub konwencjonalnej. Takie mocowanie może być stosunkowo miękkie na biegu jałowym, aby pochłaniać niepożądane wstrząsy pochodzące od zapłonów w komorze spalania, a następnie usztywniać przy wyższych prędkościach silnika i obciążeniach, aby ograniczyć niepożądane ruchy silnika. Jest to najbardziej zaawansowana i najlepsza poduszka silnika, ale niestety wymaga zewnętrznych wejść i sterowania.

System ACM (Active Control Engine Mount) uruchamiany podciśnieniem służy do redukcji współczynnika HWS. Przednie mocowanie silnika ma pustą komorę wypełnioną glikolem.

Komora ta jest podzielona na trzy części: komora płynu, komora sprężania i komora ciśnieniowa, która umożliwia zmianę sztywności mocowania po zastosowaniu podciśnienia. Cykl pracy Zaworu Przełączającego Podciśnienie (Vacuum Switching Valve-VSV) na zewnętrznej stronie uchwytu jest kontrolowany przez moduł sterujący układu napędowego (PCM). Gdy silnik pracuje na biegu jałowym, PCM uziemia obwód do solenoidu VSV, umożliwiając wprowadzenie podciśnienie do poduszki. To sprawia, że ​​mocowanie jest bardziej zgodne i pozwala pochłaniać więcej wibracji i wstrząsów. Przy wyższych prędkościach silnika PCM zmniejsza częstotliwość sygnału pulsu do VSV, aby stopniowo zwiększać sztywność mocowania oraz dopasować do prędkości silnika.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 12

  • 7
    ZADOWOLONY
  • 2
    ZASKOCZONY
  • 2
    POINFORMOWANY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (2)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ Aaa 2 4 miesiące temu Ciekawe informacje ale w mojej ocenie chaotycznie napisane.
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ Aaa 1 4 miesiące temu Ciekawe informacje ale w mojej ocenie chaotycznie napisane.
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
do góry strony