Części i regeneracja

Części i regeneracja

miesiąc temu  28.11.2020, ~ Administrator   

Problem z uruchomieniem silnika po wymianie dwumasowego koła zamachowego

Widok koła 415 0220 10 z impulsatorem czujnika wału

Jeżeli po wymianie koła zamachowego nie można uruchomić silnika, to jest to duży powód do niepokoju. Po kilku godzinach naprawy efekt może być katastrofalny. Na czym polega problem? 

Zastosowanie koła 415 0220 10

Zastosowanie koła 415 0315 10


Po odczycie kodów błędów wskazania najczęściej wskazują: 
- Błąd synchronizacji wał korbowy – wałek rozrządu.
- Błąd czujnika wału.

Przestawienie faz rozrządu nie wchodzi w rachubę, pasek nie był demontowany, wiec skąd pochodzi problem? Może winne są wiązki elektryczne?
Impulsator w postaci metalowego wieńca znajduje się na DKZ. Dla grupy silników Volvo o pojemności 2401 cm3 jest w ofercie kilka kół, które różnią się nieznacznie. Te najczęściej mylone przedstawiono poniżej. 
DKZ o nr 415 0220 10 jest przeznaczone do silnika 2.4 D5 120 kW o kodzie silnika D 5244 T  
DKZ o nr 415 0315 10 jest przeznaczone do silnika 2.4 D 120 kW o kodzie silnika D 5244 T5

Niefortunny zbieg okoliczności z oznaczeniami spowodował, że oba kody silnika, które były montowane w tych samych modelach i mają tą samą moc maksymalną, różnią się tylko jednym znakiem. O pomyłkę z doborem już łatwiej się nie da. Dlaczego więc Schaeffler pod marką LuK produkuje dwa różne rodzaje dwumasowego koła zamachowego? Różnicą jest posadowienie impulsatora dla czujnika wału.
415 0315 10 ma przesunięty o 24 stopnie wieniec względem koła 415 0220 10. Tak więc pomyłka w doborze powoduje brak możliwości uruchomienia samochodu i  kolejne godziny spędzone  przy  diagnozie  przyczyny.
Podsumowując, problem z uruchomieniem silnika jest często spowodowany błędnym doborem DKZ, o ile jest wyposażone w wieniec do czujnika. 

Aby uniknąć błędów należy stosować się do najbardziej aktualnego katalogu, czyli online dostępnego na: www.repxpert.pl oraz www.schaeffler-aftermarket.pl.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 127

  • 55
    ZADOWOLONY
  • 27
    ZASKOCZONY
  • 11
    POINFORMOWANY
  • 16
    OBOJĘTNY
  • 2
    SMUTNY
  • 11
    WKURZONY
  • 5
    BRAK SŁÓW

Komentarze (4)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ Jan 4 miesiąc temu W vw ze skrzynią dsg 7 biegów też są dwa rodzaje kół zamachowych 129 i 132 zęby
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ Mac 3 8 miesięcy temu Dobrze wiedziec
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ kamilas 2 ponad rok temu właśnie mam ten sam problem. Czy już sie z nim uporałeś?
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ JANUSZ MECHANIKI 1 ponad rok temu ŁADNY CHUJ!
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony