Części i regeneracja

Części i regeneracja

miesiąc temu  24.09.2020, ~ Administrator   

Problemy z SRS, kierownica nie obraca się, wyciek oleju - kilka problemów rozwiązanych
Strona 1 z 2

Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach. Odwiedź www.autodata-group.com, aby dowiedzieć się więcej o tym narzędziu online dla warsztatów samochodowych. Autodata należy do grupy firm Solera.

Seat Leon: wyciek oleju silnikowego
Pytanie: Mamy problem z określeniem przyczyny wycieku oleju silnikowego w aucie marki Seat Leon 1,6 TDI z 2015 roku. Wyciek występuje w przedniej części silnika i z obszaru głowicy cylindrów. Czy inni właściciele tego modelu zgłaszali taki problem?
Odpowiedź: Tak, mieliśmy już wcześniej zgłoszenia od innych jego właścicieli, dotyczą one modeli z silnikiem wysokoprężnym 1,6 i z kodami silnika CXXA/CXXB. Przyczyną wycieku oleju są przeciekające gumowe uszczelki pomiędzy wtryskiwaczami paliwa i pokrywą głowicy cylindrów. Sprawiają one, że olej silnikowy gromadzi się we wgłębieniu na wtryskiwacze w głowicy cylindrów i wycieka przez otwór powrotu paliwa. Sprawdź gumowe uszczelki we wgłębieniu wtryskiwaczy paliwa pod względem pęknięć i uszkodzeń (rys. 1). W razie potrzeby wymień. Oczyść gruntownie powierzchnię. Wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została naprawiona.

Peugeot RCZ
Lampka ostrzegawcza niesprawności silnika świeci się
Pytanie: Jeden z naszych klientów, posiadacz pojazdu marki Peugeot RCZ z 2013 roku, skarży się na brak mocy, problemy z rozruchem, ponadto świeci się lampka ostrzegawcza niesprawności silnika. Zapisane zostały kody usterek odnoszące się do systemu zmiennego skoku zaworów. Czy spotkaliście się już kiedyś z takimi problemami w tym silniku?
Odpowiedź: Opisane symptomy dotyczą modeli RCZ z kodem silnika EP6CDTR (5FG), a ich przyczyną jest uszkodzone koło zębate wałka zmiennego skoku zaworów. Sprawdź stan elementu wykonawczego zmiennego skoku zaworów i w razie potrzeby wymień. Sprawdź koło zębate wałka zmiennego skoku zaworów pod kątem uszkodzeń (rys. 2.1). Jeżeli wystąpiła usterka, zamontuj nową głowicę cylindrów, aby jej zaradzić.

Toyota Auris: podczas manewrowania kierownica nie obraca się swobodnie
Pytanie: Jeden z naszych klientów posiadający auto marki Toyota Auris z 2013 roku zauważył, że kierownica w samochodzie nie obraca się swobodnie podczas manewrowania i parkowania. Ponadto dywanik w przestrzeni na nogi po stronie kierowcy po ulewnym deszczu był mokry, ale nie jesteśmy pewni, czy te dwa problemy są ze sobą powiązane. Nie udało nam się rozwiązać żadnego z nich, czy możecie nam pomóc?
Odpowiedź: Mieliśmy już zgłoszenia dotyczące opisanych symptomów, są one spowodowane pęknięciem lub uszkodzeniem mieszka ochronnego kolumny kierownicy. Wymontuj i zutylizuj mieszek ochronny kolumny kierownicy. Nałóż mieszek ochronny, dostępny w dziele części Toyota, na nowy mieszek ochronny kolumny kierownicy (rys. 3.1). Zabezpiecz osłonę ochronną za pomocą taśmy mocującej, zastosuj odstęp 0,5-1,5 mm (rys. 3.2). Zamontowuj nowy mieszek ochronny kolumny kierownicy wraz z kompletną osłoną na kolumnie kierownicy. Powinno to zaradzić usterkom.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 19

  • 13
    ZADOWOLONY
  • 1
    ZASKOCZONY
  • 4
    POINFORMOWANY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony