Części i regeneracja

Części i regeneracja

8 dni temu  09.07.2018, ~ Administrator   

Reklamacje dotyczące sprzęgieł? Często wynikają z błędów przy montażu

fot. Piotr Łukaszewicz

Diagnostyka uszkodzeń i prawidłowy montaż - to główny temat szkoleń, jakie ZF Aftermarket przygotował dla uczestników Tech Adventure, a więc spotkania przedstawicieli warsztatów i dystrybutorów korzystających z części i rozwiązań technicznych tego producenta.

- Główną ideą tych szkoleń jest przekazanie wiedzy, która pozwoli uniknąć dodatkowego nakładu pracy czy niedomówień na linii warsztat-dystrybutor części. Bardzo często jest tak, że warsztaty składają reklamację dotyczące sprzęgieł czy kół dwumasowych w sytuacji, gdzie instalowane produkty są całkowicie sprawne. Przyczyna tych sytuacji leżała po stronie nieprawidłowego montażu i nieprzestrzegania procedur przez warsztat. Dlatego właśnie tym aspektom poświęcamy dużo uwagi – mówił Grzegorz Fedorowicz, doradca techniczny ZF Aftermarket. 

– Konieczne jest m.in. właściwe sprawdzenie bicia bocznego nowej tarczy sprzęgła przed jej montażem, ze względu na to, że możliwe jest uszkodzenie tego elementu w trakcie transportu. Podczas naszych szkoleń pokazujemy narzędzia, które pozwolą uniknąć błędów przy montażu i idących za nimi deformacji układu sprzęgła, które mogą wynikać z nieodpowiedniego dokręcania docisku – dodaje ekspert.


Lepiej smarować piastę tarczy, a nie wałek sprzęgłowy.

Rdza na profilu piasty tarczy
- nie była smarowana przy montażu
- w wyniku tego tarcza nie porusa się płynnie po wałku
- zestawy sprzęgłowe zawierają specjalny smar do układów sprzęgieł.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 4

  • 2
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 1
    WKURZONY
  • 1
    BRAK SŁÓW

Komentarze (2)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ inny 2 5 dni temu z tego co widze to tu wypowiada sie gosciu z ZF, czyli Sachs, wiec co to wnosi do sprawy?
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ Wiesław. w.assc@wp.pl 1 6 dni temu Ha ha ha. Zakupiłem sprzęgło LUK do samochodu Seat Cordoba I, gdyż stare sprzęgło po prostu wytarła się tarcza sprzęgła. Po 9 miesiącach padło łożysko oporowe i docisk. Zareklamowałem. W odpowiedzi błędny montaż, nie wymienione elementy sterujące łożyskiem, które ponoć były nie w osi co doprowadziło do uszkodzenia łożyska i docisku. Przypominam!!! Auto przyjechało na naprawę, gdyż tarcza sprzęgła była wytarta. Łożysko i docisk miały tylko zużycie eksploatacyjne. Po odrzuceniu reklamacji zakupiłem inny komplet sprzęgła, oczywiście już nie firmy LUK i....? UWAGA UWAGA!!!! Elementy sterujące sprzęgła się same wyosiowały i auto bezawaryjnie jeździ do dziś. Podsumowując. Zrzucanie na mechaników jest w tej chwili standardem. Zawsze błąd montażu. A po prosu producenci sprzedają badziew i tyle.
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony