Części i regeneracja

Części i regeneracja

3 miesiące temu  18.06.2021, ~ Administrator   

Rozrząd po 106 tysiącach km [ZDJĘCIA]. Według producenta, to jeszcze nie czas na serwis

- Klient był w kilku warsztatach, bo zapaliła się kontrolka silnika. Po podłączeniu pod diagnoskop pokazało czujnik wału. Kasowali, kazali jeździć. Po przyjedzie do naszego warsztatu okazało się, że problem jest w rozrządzie. Jeszcze kilka kilometrów i mielibyśmy problem większy. A tak obyło się tylko na wymianie rozrządu - pisze nasz czytelnik, Jerzy, na naszej facebookowej grupie Warsztatowy (Warsztat.pl).

Czytelnik dodaje, że klient był pierwszym wlascicielem tego Opla Insigni. Jego przebieg to 106 000 km przez 2,5 roku. To przebieg - podkreśla pan Jerzy - dużo mniejszy niż podaje ASO przy zalecaniach wymiany rozrządu.


Wymieniona rolka

Temat serwisu olejowego czy wymiany rozrządu według zaleceń producentów samochodu od dawna budzi kontrowersje. Wielu kierowców, za namową mechaników, decyduje się na wcześniejszy serwis. Producenci samochodów zmienili swoje podejście do tematu oleju silnikowego i dzisiaj nikogo już nie dziwią zalecenia, by przyjeżdżać do serwisu co dwa lata lub 40 000 km - więcej o tym piszemy TUTAJ.

Prowadzisz warsztat? Potrzebujesz fachowej pomocy? Chcesz wymienić się doświadczeniami? Dołącz do grupy Warsztatowcy (Warsztat.pl) na Facebooku.

Zdjęcia w artykule i opis sytuacji pochodzą z serwisu Garaż Mocy. Zostały udostępnione na grupie Warsztatowcy.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 322

  • 64
    ZADOWOLONY
  • 60
    ZASKOCZONY
  • 32
    POINFORMOWANY
  • 32
    OBOJĘTNY
  • 16
    SMUTNY
  • 74
    WKURZONY
  • 44
    BRAK SŁÓW

Komentarze (46)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ Ricardo 46 2 miesiące temu Mój Mercedes Benz w210 2,7 CDI rok 2000 rozrząd igła oryginalny , ma już 456tysiecy , łańcuch oczywiście
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ Ggfu 45 2 miesiące temu Rolka zatarła sie i pasek ją zgrawerował dlatego wygląda jak by tam miała być koło z rowkami na pasek a nalot jak na starym wieloletnik silniku
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Glos rozsądku 44 2 miesiące temuocena: 50%  Artykuł żeby zrobić wyświetlania reklam. Rolka faktycznie jest wytarta ale prawidłowo podczas przeglądu mechanik powinien sprawdzić stan paska i rolek. Jeśli coś zauważy to zgłasza to doradcy serwisowemu ten wycenia robotę i części i przedstawia ofertę klientowi albo jak samochód jest na gwarancji to odrazu umawia wizytę. Każdy to robi bo to jest kasa która trafia do serwisu niezależnie czy zapłaci klient czy producent na gwarancji. Klient sam decyduję czy naprawia w aso czy gdzie indziej. Wzmianka o interwałach olejowych też dodana do kontrowersji każda Insignia ma przegląd w karcie co rok lub co ileś km zależnie od silnika. Czytając takie artykuły łapie się za głowę. Nikt nie zapyta jak samochód był użytkowany w jakich warunkach bo na zdjęciach za cysto to tam nie jest mimo że powinna być jakaś osłona silnika od dołu. Materiały teraz jesne są nie takiej jakości jak 30 lat temu. Ale jak producenci coś deklaruja to zazwyczaj mają to tak policzone żeby nie musieć robić napraw na gwar.
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ koszty 43 2 miesiące temuocena: 33%  Bo robią cześci z gówno litu , miałem pompe wody na rozrzadzie i wymieniłem po 12 latach !!!!, i było ok , teraz chińskie cześci najlepiej po kilku miesiącach
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Piotr 42 2 miesiące temu W B20DTH pompa wody napędzana jest paskiem wielorowkowym. Także w Insignii nie zawsze trzeba wymieniać rozrząd wraz z pompą wody.
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Pano 41 2 miesiące temuocena: 50%  Akurat w Insigni najczęściej jest problem z zatarciem pompy wody. Pompa staje, pasek się ślizga po jej kole. Pasek rozgrzewa się i topi plastikową rolkę prowadzącą. W międzyczasie jest komunikat i przegrzaniu silnika i jeśli ktoś jedzie dalej to pasek przeskakuje lub zrywa się. Tak więc rozrząd w Insigni zawsze z pompą wody.
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Paweł 40 2 miesiące temuocena: 17%  Bo to Opel... Pracowałem kilka lat w ASO tej marki i wiem, że Opla (mimo, że teraz to Peugeot) a zwłaszcza Insigni nigdy nie kupię. Podziwiam ludzi, którzy to kupują (za głupotę)
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Adam71 39 3 miesiące temu To auto to chyba topione było. Nie wierzę że ma 2.5 roku i taki nalot na śrubach. Albo po polnych drogach był goniony. Coś tu nie gra i musi być drugie dno w tej historii .
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ TEDI 38 3 miesiące temuocena: 100%  Niema Brzydkich Kobiet - Są tylko - Niezadbane i brzydko ubrane Tak samo Niema Złych samochodów - Są tylko - Zaniedbane źle serwisowane i prymitywnie naprawiane. A teraz do rzeczy - Kto to jest ten "nikogo" którego nie dziwi wymiana oleju po 40000 km. , a wymiana rozrządu po 20 latach lub 281 tyś. Mil. - to jest osoba chcąca tanio naprawić swój samochód i szukająca szczęścia w internecie Róbcie tak dalej jak robicie i narzekajcie że nowoczesne samochody to badziewie. Nowoczesny samochód potrzebuje nowoczesnego serwisu, a nie "garażu" i takich "fachowców jak ci którzy wypisują takie bzdury - Wnioski - Jak długo będą będą głos zabierać tacy "fachowcy" tak długo będziemy mieć dobrą robotę i roboty nie zabraknie. Problem tylko jak w tym natłoku prymitywnych informacji ma się orientować normalny klient, kogo w końcu ma słuchać, jak go przekonać że "oczywiście są takie samochody w których rozrząd wytrzymuje 281 tyś Mil." ale to fantastyka i niestety o dobry serwis należy zadbać .
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Honda odyssey 37 3 miesiące temu Dodam tez ze kupiłem znowu Hondę odyssey z 2007 roku i gość przy kupnie powiedział mi ze pasowały by rozrząd zrobic a auto ka 170tys mil to wychodzi 272 tys km i rozrząd nie był nigdy wymieniany , jak to możliwe , czy może ktoś opinie swoją wyrazić , dzieki
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Honda odyssey 36 3 miesiące temu Ja mam rozrząd na pasku 281tys mil i nie był nigdy zmieniany od 2004r od kad wyjechała Honda z fabryki , pasek na alternatorze wytrzymał 278 tys mil wyglądał jak szmata , , jak to możliwe ?
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Honda odyssey 35 3 miesiące temu Ja mam rozrząd na pasku 281tys mil i nie był nigdy zmieniany od 2004r od kad wyjechała Honda z fabryki , pasek na alternatorze wytrzymał 278 tys mil wyglądał jak szmata , , jak to możliwe ?
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Honda odyssey 34 3 miesiące temu Ja mam rozrząd na pasku 281tys mil i nie był nigdy zmieniany od 2004r od kad wyjechała Honda z fabryki , pasek na alternatorze wytrzymał 278 tys mil wyglądał jak szmata , , jak to możliwe ?
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ TomaszZK 33 3 miesiące temu Volvo V50 1.6 D wymiana paska co 8 lat lub 280tysi. Rozrząd zmieniony po 8 latach przy 180 tkm Brak oznak zużycia. Silnik silnikowi nie równy .
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Jaca 32 3 miesiące temuocena: 50%  Omega 2.5 v6 240 tysiecy przebiegu. Wymiana paska co 60 tysi. Ja wymienilem po 80 tysi i wszystko wyglądało jeszcze dobrze.. Teraz az auta sa jak zabawki. Nie ważne jaki znaczek wszystko szajs.
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Dany 89 31 3 miesiące temu Jak dla mnie jedna wielka ściema i nic więcej. Robienie ludzi w chu...
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Bojar 30 3 miesiące temu Bywa. Dzisiaj wszystko jest znacznie delikatniejsze. Mojemu bratu w x6 pękł łańcuch rozrządu przy 140 tys km. Napraw bagatela 135 tys PLN części i 15 tys robocizna. Dobrze że miał przedlużoną gwarancję to wymiana silnika na koszt bmw. Oszczędności, widać znak czasów. Szkoda tylko że w samochodzik za roznowartość dwóch mieszkań.
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Aikon 29 3 miesiące temu Ewidentnie wadliwa część, rolka zgubiła bieżnie
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Jaaa 28 3 miesiące temuocena: 100%  A co myślisz że łańcucha się nie wymienia ?
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Toyota 27 3 miesiące temuocena: 44%  Ja kupuję wszystko na łańcuchu i mam święty spokój
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ mUzg88 26 3 miesiące temuocena: 0%  Fryzjer36 obudź się zesrałeś się. Ogarnij się z głupim komentarzem jeśli producent przewidział jakiś olej to z jakiegoś powodu. Problemem są interwały wymiany oleju a to jest problem spowodowany przez ekologię i pozorną ekonomię. Cierpią na tym użytkownicy. Ale wg. Tabelek wszystko się zgadza ale z perspektywy czasu i obliczeń już nie.
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Tomson 25 3 miesiące temuocena: 100%  Stary ford focus mk2 2008 1.6b pasek wielorowkowy wg producenta mial wytrzymac 100tys wytrzymal 144tys, w nowoczesnych autach rozrzad to max 5lat i lub 90tys km
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Chudy 24 3 miesiące temuocena: 0%  106tys za 1 właściciela a po 2 koło wadliwe zacinało się
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Rob 23 3 miesiące temu Rolka była gładka tylko wytarła się do tego stopnia
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Rob 22 3 miesiące temu Rolka była gładka tylko wytarła się do tego stopnia
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Rob 21 3 miesiące temu Rolka była gładka tylko wytarła się do tego stopnia
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Giergusie 20 3 miesiące temu Co to za rolka i skąd się tam znalazła dla mnie to daje Rolka pracująca po tej stronie paska powinna być gładka inaczej to ona zniszczy szybciej pasek a nie pasek ją
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Blady 19 3 miesiące temuocena: 20%  Przeciez to nie samochód , to opel. wszystko z gownolitu
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Klient warsztatów samochodowych 18 3 miesiące temu No i jest jeden warsztat w Polsce co się zna na samochodach . Nareszcie
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Jarek 17 3 miesiące temuocena: 100%  Posiadam Isię z 2015 1.6 benzyna, kupiłem w salonie, aktualny przebieg 106 000 km. Jak narazie tylko olej i hamulce robione. Podpowie ktoś co mnie może czekać w niedalekiej przyszłości?
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Jarek 16 3 miesiące temu Posiadam Isię z 2015 1.6 benzyna, kupiłem w salonie, aktualny przebieg 106 000 km. Jak narazie tylko olej i hamulce robione. Podpowie ktoś co mnie może czekać w niedalekiej przyszłości?
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Elektronik 15 3 miesiące temuocena: 100%  Panowie norma wszystko z czego są zrobione teraźniejsze auta to gównolit i to tyle i długie interwały service o co chodzi o kasę nic innego i te gówniane elektryki.
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Takie cos 14 3 miesiące temu Volkswagen caddy 2.0 TDI 108000 2.5 roku to samo pęknięty/wytarty pasek = naprawa głowicy i całej reszty drugi taki sam caddy 2.5 roku 106000 ta sama sytuacja naprawy w 100% pokrył VW kolejne auta dochodzą do tego samego przebiegu i już nikt się nimi na dłuższe trasy nie wybiera . Dramat tyle co się gwarancja 2lata skończyła a tu takie akcje.
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Artur 1977 13 3 miesiące temuocena: 100%  Rolka to pół biedy z drugiej strony wałków jest łańcuszek który po 120 000 jest tak wyciągnięty ze wyciera głowicę I co najlepsze nie ma na niego interwału wymiany
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Przemek 12 3 miesiące temuocena: 100%  Olej po 40000?!!!!!
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ mario 11 3 miesiące temu jak serwis nakazal jezdzic na pasku dluzej niz 60000 km po takim przebiegu juz nikt niegwarantuje trwalosci paska i rolek to niejest pasek od alternatora ktory jest wielorowkowy i wytrzyma 90000 km
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Igor 10 3 miesiące temuocena: 100%  Ten pasek jest dobrze założony Panowie, ta rolka jest tak wytarta, że wygląda jak zębata, mam ten silnik i miałem ten problem, przebieg 89000.... Druga sprawa to łańcuch na walkach, z gównolitu, olej 5w30 odpowiedni.
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Gkr 9 3 miesiące temu To celowe dzialanie korporacji.. wymiana oleju co 30-40tys. To dla silnika śmierć.. Polecam zajrzeć pod pokrywę po dwoch takich wymianach ..
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Fryzjer36 8 3 miesiące temuocena: 17%  Najważniejsze by nie jeździć na oleju 5w30 tylko co najmniej 5w40. To przedłuża znacznie zywotnosc silników.
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ gustaff 7 3 miesiące temu Jaki to silnik? Benzyna czy diesel?
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Ed 6 7 miesięcy temu Miałem taki sam przypadek z tym silnikiem. Przebieg ok 110tys. Tylko ze rozrzad juz przeskoczyl i doszedl jeden walek rozrzadu do wymiany
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ flash 5 7 miesięcy temuocena: 0%  Powinna być metalowa skoro tak się z nią dzieje w tym miejscu...
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Ja 4 7 miesięcy temuocena: 100%  Niestety ten silnik tak ma. Rolka potrafi tak wygladac po 60tys... Ale za wytarta rolka automatycznie idzie glosniejsza praca silnika...
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ do gioto 3 7 miesięcy temuocena: 100%  pasek jet dobrze zalozony. rolka wytarta. nie wiem.ale sie wypowiem
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ Prezes 2 7 miesięcy temuocena: 78%  Nie jest odwrotnie założony, to wytarta rolka prowadząca
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Giotto 1 7 miesięcy temuocena: 0%  Ten pasek to na tym warsztacie zakładali czy fabrycznie jeszcze? Jeszcze nie widziałem odwrotnie założonego paska i żeby auto jeździło.
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
do góry strony