ReklamaBilbord - Osram 04.11-30.11 Kamila

Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  20.05.2010, ~ Administrator   

Rozwój Fabryki Układów Hamulcowych - Wrocławski oddział spółki Robert Bosch
Strona 1 z 2

W Fabryce Układów Hamulcowych Robert Bosch we Wrocławiu należącej do działu branżowego Chassis Systems Brakes produkowane są wszystkie najważniejsze komponenty układów hamulcowych do samochodów osobowych z wyjątkiem tarcz i bębnów hamulcowych.


Śledząc proces hamowania chciałbym pokazać, jak znaczący wkład w bezpieczeństwo samochodów osobowych wnoszą nasze produkty.
Naciśnięcie pedału hamulca uruchamia siłownik hamulcowy – wytwarzany w fabryce we Wrocławiu, którego wielkość produkcji wyniosła w 2009 roku ok. 800 000 sztuk. Siłownik hamulcowy podnosi ciśnienie płynu hamulcowego, który następnie jest rozdzielany na 4 hamulce kół samochodu. W nowoczesnych samochodach osobowych odbywa się to za pomocą systemu ABS produkowanego również przez firmę Bosch, jednak nie w naszej fabryce. W starszych pojazdach bez systemu ABS stosowane są tzw. korektory siły hamowania, których produkcja w 2009 roku osiągnęła liczbę ok. 300.000 sztuk. Płyn hamulcowy pod wysokim ciśnieniem dociera do przedniej osi pojazdu, gdzie zaciski hamulcowe dociskają klocki do tarczy. W 2009 roku nasza fabryka wyprodukowała ok. 1 mln sztuk zacisków. Tylna oś samochodu osobowego może być wyposażona w hamulce tarczowe, albo – w przypadku lżejszych pojazdów – w hamulce bębnowe. W roku 2009 wyprodukowaliśmy we Wrocławiu ok. 1,8 mln sztuk hamulców bębnowych.

[img_full]7064|7309[/img_full]


Dzięki rozbudowie fabryki dysponujemy obecnie ok. 33 000 m2 powierzchni budynków oraz ok. 22 000 m2 powierzchni produkcyjnej. Powierzchnia użytkowa zwiększyła się zatem dwukrotnie, co z kolei miało także wpływ na zwiększenia zatrudnienia. Na koniec roku 2009 liczba zatrudnionych wynosiła 775 osób, co oznacza w samym tylko roku 2009 wzrost o ok. 190 pracowników. W latach 2008-2009 zainwestowaliśmy w rozbudowę fabryki ok. 22 mln euro, przyczyniając się w ten sposób do umocnienia pozycji Grupy Bosch w Polsce i tworząc miejsca pracy. Także nasi lokalni poddostawcy mogli dzięki temu zwiększyć poziom zatrudnienia w swoich strukturach.


Udaną rozbudowę fabryki układów hamulcowych zawdzięczamy także naszym klientom, bowiem produkty pochodzące z fabryki są dostarczane niemal wszystkim znaczącym producentom samochodów, wśród których wymienić można takie marki, jak: BMW, Citroen, Dacia, Ferrari, Fiat, Ford, Iveco, Lancia, Mercedes-Benz, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Suzuki, Toyota, VW.
Na rozbudowę fabryki bez wątpienia największy wpływ miały następujące czynniki: wzrost produkcji dzięki dodatkowym zamówieniom na zaciski hamulcowe i siłowniki hamulcowe, wprowadzenie na rynek nowego typu zacisku hamulcowego dla samochodów osobowych klasy średniej i wyższej, przeniesienie produkcji z innych krajów europejskich, optymalizacja przepływu materiałów w trakcie produkcji oraz insourcing logistyki materiałów produkcyjnych.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony