Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  11.03.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Skrętna tylna oś w nowym Mercedesie-Benz Klasy C

Najnowsza Klasa C otrzymała nowe wielowahaczowe zawieszenie obu osi. Wyjątkową nowością jest opcjonalna skrętna tylna oś, oferowana w połączeniu z bardziej bezpośrednim układem kierowniczym przednich kół.

- Zapewnia ona jeszcze zwinniejsze prowadzenie, a jednocześnie zmniejsza średnicę zawracania - podaje producent.

Nowe, dynamicznie skonfigurowane zawieszenie najnowszej Klasy C bazuje na nowej, czterowahaczowej przedniej osi oraz mocowanej do ramy pomocniczej wielowahaczowej tylnej osi. Układ jezdny łączy wysoki poziom komfortu w zakresie tłumienia wibracji, odgłosów i szumów ze zwinnym, przyjemnym prowadzeniem. Opcjonalnie nowa Klasa C jest również dostępna z płynną regulacją tłumienia oraz zawieszeniem sportowym. Standardem w wersjach z hybrydowym napędem plug-in (zarówno Limuzyna, jak i Kombi) jest pneumatyczne zawieszenie tylnej osi.

Tylna oś skrętna

Na życzenie nowa Klasa C jest oferowana z tylną osią skrętną, występującą w połączeniu z bardziej bezpośrednim układem kierowniczym przednich kół. Kąt skrętu tylnych kół wynosi do 2,5°, co pozwala zmniejszyć średnicę zawracania o 43 cm, do 10,64 m. 

Ponadto, dzięki zastosowaniu bardziej bezpośredniego układu kierowniczego, kierowca potrzebuje mniejszej liczby obrotów kierownicy pomiędzy jej skrajnymi położeniami. W zależności od wersji napędowej to 2,1 zamiast 2,35 obrotu (odmiany tylnonapędowe z komfortowym układem kierowniczym) lub 2,3 obrotu (warianty 4MATIC z komfortowym układem kierowniczym).

Przy prędkościach poniżej 60 km/h tylne koła samochodu są skręcane w kierunku przeciwnym do przednich; podczas parkowania kąt ich skrętu wynosi nawet 2,5°. Zależnie od sytuacji pozwala to wirtualnie skrócić rozstaw osi, a tym samym poprawić zwrotność, lekkość reakcji i zwinność prowadzenia. Przy prędkościach powyżej 60 km/h tylne koła są skręcane pod kątem do 2,5° w tym samym kierunku, co przednie. Takie wirtualne zwiększenie rozstawu osi przynosi odczuwalne zalety w postaci lepszej stabilności prowadzeniai wyższego poziomu bezpieczeństwa przy dużych prędkościach, m.in. przy szybkiej zmianie pasa ruchu lub w obliczu nagłego manewru omijania przeszkody.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony