Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  09.03.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Sogefi: Polityka patentowa i nowe rozwiązania

Współczesne silniki spalinowe to ultranowoczesne jednostki zapewniające osiągi i ekonomikę niemożliwą do zrealizowania jeszcze dwie dekady temu. Ich wymaganiom sprostać muszą m.in. producenci systemów filtracyjnych, tacy jak Sogefi.

Kładąc szczególny nacisk na badania i rozwój, firma Sogefi nieustannie dąży do poprawy wydajności i efektywności filtracji, redukcji wielkości i wagi filtrów, a także ich wpływu na środowisko naturalne. Wydatki firmy w tym zakresie wzrosły w ciągu ostatnich lat z 2 do 3 procent.

Będąc pod wpływem nieustającej presji ze strony odbiorców i nowych regulacji prawnych, inżynierowie Sogefi bez przerwy poszukują nowych rozwiązań. Rezultaty tych poszukiwań chronione są patentami. Ochrona patentowa rozciąga się od produktów po własność intelektualną – zarówno Sogefi, jak i firm współpracujących.

Niedawne zmiany spowodowały, że struktura organizacyjna firmy stała się bardziej „płaska” i zorientowana na produkt, a co za tym idzie – bardziej lekka i wydajna. Konsekwencją jest wzrost konkurencyjności firmy, jakości oraz zmniejszenie kosztów działalności. Jako że rynek OE i aftermarket są ze sobą ściśle powiązane, działania obu działów są obecnie skoordynowane w jednym zespole. Wynikiem takiego połączenia jest dalsze zacieśnianie współpracy pomiędzy centrami B&R i zakładami produkcyjnymi, na których rozwiązania filtracyjne zarówno na OE, OES, jak i na niezależny rynek części zamiennych są wytwarzane na tych samych liniach produkcyjnych. Dla klientów aftermarketowych zmiana ta oznacza szybszy dostęp do nowych technologii i produktów.

Przykłady innowacyjnych rozwiązań Sogefi

W silnikach Diesla Sogefi jest twórcą technologii separacji wody Diesel3Tech, która łączy trzy wydajne materiały filtracyjne w pojedynczym elemencie filtracyjnym, co pozwala uzyskać filtrację zanieczyszczeń do 4 μm na poziomie 97,5% oraz separację wody do 99%. Technologia ta jest stosowana obecnie zarówno w filtrach na pierwszy montaż, jak i na aftermarket i stanowi dobry przykład transferu rozwiązań OE na rynek wtórny.

W roku 2015 firma Sogefi stworzyła innowacyjny, wymienny moduł filtra Diesla stosowany w platformie CMF1 marki Renault. Moduł jest wykonany z tworzywa i zawiera szereg innowacji w dziedzinie filtracji oleju napędowego.

Przy użyciu opatentowanego, unikalnego systemu wymiany filtra udało się zintegrować wkład filtracyjny z nakręcaną pokrywą modułu, dzięki czemu wymiana filtra stała się łatwiejsza i bardziej czysta. Co więcej, dzięki takiemu rozwiązaniu filtr nie musi być dotykany w procesie wymiany, co eliminuje ryzyko jego zanieczyszczenia, co z kolei mogłoby się przełożyć na zanieczyszczenie delikatnych elementów systemu wtrysku paliwa.

Kolejnym patentem Sogefi jest krzyżowy element, stosowany w filtrach Purflux L358A, CoopersFiaam FA5747AECO oraz Fram CH9973AECO. Wykonany z tworzywa, centralnie umiejscowiony patent zaprojektowany został z myślą o „czystym” serwisowaniu zaworu spustowego oleju.

Jednym z obszarów polityki patentowej Sogefi jest niezależny rynek części zamiennych. Na rynku IAM trudno jest wnosić o ochronę patentową i za każdym razem pociąga to za sobą konieczność przeprojektowania istniejących rozwiązań OE, tak aby były one również chronione na rynku wtórnym.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony