Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  10.03.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Takie problemy mogą pojawić się po wymianie nastawnika kolektora

Nowo zamontowany nastawnik stwarza problemy? Wahania obrotów, silniki szarpie i wyświetlane są kody błędów P1018, P208, P2011, P3135. Jakie są przyczyny? Jak należy zaprogramować nowy nastawnik elektryczny? 

Oto porady ekspertów MS Motorservice

Możliwe reklamacje:

  • poważne usterki po zamontowaniu nowego nastawnika
  • wahania prędkości obrotowej i szarpanie
  • kody błędów P1018, P208, P2011, P3135

Nastawniki elektryczne zapewniają szybkie i dokładne przestawianie klap (04) na kolektorze dolotowym lub w jego wnętrzu.  Po wymianie takiego elementu często należy poinformować sterownik, że zamontowany został nowy element i poprzednio używane dane już nie obowiązują. Ten proces przyuczania jest z reguły przeprowadzany za pośrednictwem odpowiedniego punktu programu w menu testera silnika.

INNE MOŻLIWE PRZYCZYNY BŁĘDÓW TO:

Zanieczyszczenie lub zablokowanie klap
Jeżeli klapy (04) są zanieczyszczone nagarem lub sklejone albo całkowicie zablokowane, wzrasta opór mechaniczny przy ich poruszaniu. Zostanie to co prawda wykryte jako błąd, jednak w pamięci błędów jako przyczyna wpisany zostanie tylko nastawnik.

Uszkodzone łożyskowanie klap
Łożyskowania wału (03), na którym obracają się klapy, może być uszkodzone.

Stan drążka łączącego
Drążek łączący (02) pomiędzy nastawnikiem (01) a dźwignią przestawiającą klapy może być uszkodzony. Możliwe są następujące uszkodzenia: wybita głowica kulowa, drążek ma luz lub jest wygięty. Również w tym przypadku w pamięci błędów pojawi się tylko nastawnik.

We wszystkich tych przypadkach najczęściej pomaga tylko dodatkowa wymiana kolektora dolotowego.

źródło: Motorservice

Komentarze (3)

dodaj komentarz
  • ~ Skup Aut 3 ponad rok temuocena: 0%  Skup aut Odkup Floty SKup Floty https://iskupautwarszawa.pl/...
    oceń komentarz 0 1 komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Skup Aut 2 ponad rok temuocena: 0%  Skup aut Odkup Floty SKup Floty https://iskupautwarszawa.pl/...
    oceń komentarz 0 1 komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Zibi 1 ponad rok temu Kto pisze takie pierdy ?? W 99% wymiana nastawnika jest bez sensu . Dlatego trzeba najpierw sprawdzić kolektor ssący i klapki .
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony