Części i regeneracja

Paliwa i oleje

ponad rok temu  26.10.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Utrata ciśnienia oleju po pęknięciu w pokrywie filtra oleju. Objawy, przyczyny i skutki

Plastikowa rurka pokrywy filtra oleju (MB OM611, OM646, M271).

Przy wymianie oleju silnikowego należy ostrożnie postępować z filtrem oleju. W razie złamania znajdującej się w pokrywie filtra oleju rury z tworzywa sztucznego może dojść do poważnych awarii. Ten artykuł, przygotowany przez ekspertów MS Motorservice, informuje o tym, czego należy przestrzegać.

Uszkodzenie w pokrywie filtra oleju powoduje redukcję lub całkowity brak ciśnienia oleju silnikowego. Spowodowane tym problemy to:

  • nietypowe odgłosy pracującego silnika
  • przegrzanie silnika
  • otarcia tłoków (otarcia 45°)
  • przegrzanie łożyska sworznia tłokowego (sworzeń tłokowy z barwami nalotowymi)
  • uszkodzenia łożyska wału korbowego i korbowodu
  • awarie turbosprężarki
  • totalne uszkodzenie silnika

Pęknięcie plastikowej rurki pokrywy filtra oleju powoduje, że napływający z pompy oleju pod ciśnieniem w niekontrolowany sposób przepływa do miski olejowej. Dochodzi do straty ciśnienia oleju silnikowego.

Uwaga:
W silnikach nieposiadających czujnika ciśnienia oleju kierowca nie jest w stanie rozpoznać za niskiego ciśnienia oleju.

W dnie wielu obudów filtrów oleju znajduje się zawór odpływowy, który ułatwia wymianę oleju. W pokazanej obudowie na końcu plastikowej rurki jest osadzony stożek. Stożek ten zamyka po wkręceniu pokrywy filtra oleju otwór odpływowy. Wykręcenie pokrywy filtra oleju otwiera otwór odpływowy. Olej znajdujący się w obudowie filtra oleju spływa dzięki temu do miski olejowej.

Przy wymianie oleju silnikowego należy ostrożnie postępować z filtrem oleju. Plastikowa rurka pokrywy filtra oleju jest delikatna i może pęknąć pod działaniem nadmiernej siły. Pęknięcie może wystąpić w różnych miejscach. Przy wyjmowaniu wkładu filtra oleju ułamana plastikowa rurka często zostaje we wkładzie – niezauważona – i zostaje wyrzucona razem z nim. Należy też zawsze pamiętać o wymianie elastomerowych pierścieni uszczelniających pokrywy filtra oleju.

źródło: MS Motorservice

Komentarze (3)

dodaj komentarz
  • ~ Przemo 3 ponad rok temu Ta wieża jest w 3.6 pentastar chryslera ale tylko w latach 2011-2013. Od 2014 zmieniono obudowę usuwając ten łamiący się plastik
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Maciuch 2 ponad rok temuocena: 100%  Chrysler 3.6 Pentastar były dwie wersje gdzie też tak jest...
    oceń komentarz 1 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Balbina 1 ponad rok temuocena: 100%  Wszystkie filtry do jednego wora. A nie laska opisac o jakich filtrach mowa , i dla przykladu w jakich pojazdach wystepuja. Teraz po tym artykule wszyscy zaczna szukac jakis plastykow . Informacja ma byc klarowna i prosta, a wyszla tylko PROSTA.
    oceń komentarz 6 0 zgłoś do moderacji
do góry strony