Części i regeneracja

Części i regeneracja

28 dni temu  17.09.2021, ~ Administrator   

Wadliwy termostat fazowy

Fot. Mahle Termostat fazowy z obluzowanym zaciskiem i urwanym przyłączem.

Pod względem funkcjonalnym termostat fazowy różni się od konwencjonalnego wyłącznie sposobem sterowania: dodatkowy element grzewczy umieszczony jest wewnątrz elementu rozszerzalnego (woskowego) celem sterowania termostatem w różnych stanach obciążenia pojazdu (jazda na autostradzie, w obszarach o częstej zmienności nachylenia terenu itp.).

Cechą charakterystyczną dla tego rodzaju konstrukcji jest złącze elektryczne na korpusie (obudowie) termostatu. Jeżeli zostanie ono błędnie uznane za czujnik temperatury i np. wymontowane w celu sprawdzenia, może dojść do uszkodzenia styków i kabli elementu grzewczego. Wskutek tego termostat przestaje działać, co powoduje problemy termiczne i zapisanie odkreślonych wpisów błędu w pamięci sterownika.

WAŻNE! Nie wolno poluzowywać ani wymontowywać zacisków wtyków przyłączeniowych! Ponadto w czasie montażu termostatów zasadniczo nie jest dozwolone użycie dodatkowych środków uszczelniających – wolno stosować wyłącznie oryginalne uszczelki, które bardzo często są dostarczane z nowym termostatem (w MAHLE dodatkowa literka D w numerze katalogowym produktu).

Dodatkowe środki uszczelniające mogą uszkodzić uszczelki i pogorszyć działanie elementu.

źródło: Mahle Technical Messenger

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 4

  • 2
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 2
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony