Procedurę wymiany rozrządu w silniku VAG 1,8 20V AWT omawia Andrzej Kowalski, trener techniczny NTN-SNR
– Ustawiam klucz dynamometryczny na 27 Nm, aby po skończonej regulacji dokręcić nakrętkę zabezpieczającą. Korzystamy z imbusa 8 mm. Reguluję ustawienie płetwy, dociskam trzpień i demontuję zabezpieczenie, następnie reguluję wstępną odległość dokręcam nakrętkę zabezpieczającą. Obracam wałem korbowym dwa razy, by dać szansę popracować mechanizmom hydraulicznym. Przy okazji sprawdzam synchronizację całego układu – opowiada ekspert.
Odległość między płetwą a korpusem napinacza powinna wynosić od 6 do 10 mm. Andrzej Kowalski przypomina, by nie uruchamiać silnika, zanim wszystkie płyny eksploatacyjne nie zostaną uzupełnione. To ważne także ze względu na pompę wody, która mając uszczelnienia ceramiczne, jest bardzo trwałym produktem, ale nieodpornym na pracę bez smarowania.
Po zakończonej pracy z układem pasowym należy skontrolować stan układu łańcuchowego, o czym wspominaliśmy wcześniej. Zachęcamy do korzystania z technicznych porad NTN-SNR dostępnych w wygodnej formie wideo.
Komentarze (0)