ReklamaB1 - rematec - 29.03-20.06 Mirek części

Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  27.04.2010, ~ Administrator   

Wymiana sprzęgła oraz dwumasowego koła zamachowego w Mercedesie klasy E, z wykorzystaniem części marki SACHS
Strona 1 z 3

Opisana poniżej procedura wymiany sprzęgła oraz dwumasowego koła zamachowego (DMF) w samochodzie osobowym klasy wyższej średniej, powstała w oparciu o konkretny przykład – Mercedesa E220 CDI. Jednak wiele z przedstawionych czynności, ich kolejność oraz ogólne zasady serwisowania ww. części, pozostają niezmienne zarówno dla innych modeli tej marki, jak również dla wielu innych pojazdów osobowych.

Krok 1 – Demontaż skrzyni biegów
Zapisz kod radia i odłącz akumulator. Odkręć stelaż wydechu od obudowy skrzyni biegów, a następnie odłącz środkowy odcinek układu wydechowego od rury wylotowej tak, aby nie blokował on dostępu do skrzyni biegów. Zdemontuj osłony termiczne układu wydechowego oraz wszelkie inne elementy, które mogą utrudniać dostęp do wału napędowego. Podeprzyj skrzynię biegów i rozłącz jej tylne mocowanie.
Zaznacz położenie gumowych łączników oraz kołnierzy po obu stronach wału napędowego, aby ułatwić jego ponowny montaż we właściwej pozycji, celem uniknięcia powstawania wibracji lub nieprawidłowego wyważenia. Usuń śruby z centralnego łożyska, ze skrzyni biegów oraz z kołnierzy dyferencjału, a następnie zdemontuj wał napędowy. Tę ostatnią czynność warto przeprowadzić w dwie osoby.

Zdemontuj pasek uziemiający z obudowy skrzyni biegów pozostawiając go połączonym z karoserią. Odłącz przewód hydrauliczny wysprzęglika centralnego (CSC) w miejscu, gdzie łączy się on ze sztywną rurą pompy głównej, pamiętając o tym aby, zebrać wyciekający płyn do odpowiedniego naczynia.

[img_full]6988|7080[/img_full][img_full]6988|7081[/img_full]

Odłącz konektor światła biegu wstecznego, a następnie odłącz mechanizm zmiany biegów wyciskając zatrzaski.

[img_full]6988|7082[/img_full][img_full]6988|7083[/img_full]

Po odpowiednim podlewarowaniu skrzyni biegów można ją odkręcić i odłączyć od silnika.

[img_full]6988|7084[/img_full]

Krok 2 – Demontaż sprzęgła i koła DMF
Korzystając jedynie z narzędzi ręcznych, poluzuj śruby mocujące pokrywę sprzęgła do DMF (odkręcając śruby po przekątnej), a następnie zdemontuj zespół sprzęgła. Możesz teraz odkręcić DMF od wału korbowego.

Krok 3 – Montaż koła DMF
Wyczyść powierzchnie styku nowego koła DMF oraz kołnierza wału korbowego, a następnie załóż koło i dokręć śruby, dociągając je ręcznie. Upewnij się, że koło DMF zostało zamontowane w prawidłowej pozycji, aby uniknąć niepożądanych wibracji i hałasu. Skorzystaj z narzędzia do blokowania koła zamachowego, aby uniemożliwić obracanie się koła DMF, następnie dociągnij śruby (zachowując kolejność po przekątnej) zgodnie z wytycznymi producenta. W przypadku omawianego koła DMF SACHS najpierw dokręć śruby momentem 50 Nm, a następnie, za pomocą klucza z kątomierzem, dokręć je o kąt 90 stopni.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony