Problem - utrata mocy, słabe osiągi silnika, niedziałające klapki wirowe w układzie dolotowym, uszkodzony mechanizm krzywkowy uruchamiający klapki wirowe, zapalona kontrolka ostrzegawcza silnika.
Przyczyna
Przyczyną tych problemów nie jest sam kolektor dolotowy, a nieszczelny przewód w układzie odpowietrzania silnika. Wraz z upływem czasu i w wyniku naprężeń mogą pojawić się pęknięcia i nieszczelności w układzie odpowietrzania silnika, zlokalizowanym nad krzywkowym mechanizmem sterującym klapkami wirowymi. Po pewnym czasie olej może zacząć kapać na zlokalizowany poniżej krzywkowy mechanizm sterujący, co powoduje uszkodzenie, porowatość, a w końcu nawet pękanie plastikowych połączeń.
Rozwiązanie
Pęknięty lub osłabiony przez olej ściekający z umieszczonego powyżej przewodu, fabrycznie zamontowany plastikowy krzywkowy mechanizm sterowania kapkami musi zostać wymieniony. Jeżeli kolektor nie jest uszkodzony i nadaje się do dalszej eksploatacji, uszkodzone lub osłabione elementy łączące można wymienić stosując zestaw naprawczy połączeń i zaworów - febi 188691 lub 188709. Obydwa zestawy obejmują mocniejsze łączniki metalowe. Pod numerem 48381 febi oferuje jako alternatywę kompletny kolektor - również wyposażony we wzmocnione łączniki metalowe. Rozwiązanie to umożliwia przeprowadzenie kompleksowej naprawy.
Więcej informacji technicznych można znaleźć na stronie partsfinder.bilsteingroup.com.
Komentarze (0)