Diagnostyka

Diagnostyka

ponad rok temu  24.11.2022, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Brak błędu nie oznacza braku problemu

Aby przeanalizować działanie elektronicznej przepustnicy, musimy ją rozmontować i zapoznać się z jej budową. W ten sposób nauczymy się naprawiać drogie elementy

Strona 2 z 2

Spotykamy się też z prostymi sytuacjami, w których nie ma żadnych błędów, a pomimo to klient zgłasza palenie się lampki ostrzegawczej. Takie przypadki wymagają przemyślenia tematu, a nie od razu szukania usterki i rozbierania połowy samochodu. Przykładem może być palenie się lampki ESP (Electronic Stability Program). Nie było błędów, a uszkodził się przełącznik od wyłączania systemu. W tym samochodzie ESP można było wyłączyć przyciskiem. Klient nigdy tego nie robił. Któregoś dnia nacisnął go zupełnie przypadkowo. Przycisk zepsuł się i nie można było wrócić do stanu poprzedniego. Oczywiście klient nie zdawał sobie z tego sprawy. W warsztacie zaczęto szukać uszkodzenia w układzie, oczywiście pomijając przełącznik. Szukanie usterki to nie tylko sprawa skanera i przyrządów pomiarowych, ale czasami skupienia się i pomyślenia.

Metodą na wyeliminowanie niektórych wskazanych niedoskonałości jest zwiększenie liczby czujników. Jednak to nie my jesteśmy konstruktorami. W samochodzie nie jest i nigdy nie będzie możliwe osiągnięcie stuprocentowej kontroli nad wszystkimi elementami i układami. Lepiej cieszyć się z tego, co mamy, bo odczytywanie błędów jest nudne, natomiast samodzielne odkrywanie uszkodzenia to wspaniała przygoda.

Stanisław Mikołaj Słupski

Komentarze (5)

dodaj komentarz
  • ~ Adam 5 ponad rok temu Zawsze kupowałem proste auta teraz też ma i zawsze będę kupował proste=nieskomplikowane auta = mało problemów i łatwo je wykryć i usunąć :) pozdrawiam,
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Viansa 4 ponad rok temu No wlasnie moja alfa 159 jtdm przestala odpalac,program Delphi nie widzi zadnego bledu ,wiec wymienilem prawie wszystko i dalej nie pali,naprawde wspaniala przygoda w szukaniu usterki;-) zyczcie mi powodzenie ,jeszcze sie nie poddalem
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ krzychu 3 ponad rok temu Doskonałe porady, "silnik nie odpala, to zacznij od stacyjki" moim zdaniem zaczynasz od elementów, które najczęściej się psują, potem od tych co są najłatwiejsze w diagnozie i kończy na tych, które są mało prawdopodobne lub problematyczne, uszkodzony wyłącznik ESP jest mało prawdopodobny i bez drugiego sprawnego nie taki prosty w diagnozie, często nie działa na zasadzie zworki tylko rezystencji o którą wartości trzeba znać.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Paweł 2 ponad rok temuocena: 100%  Do ElectronicsAutomotiv YouTube to ty, ten wielki elektronik co dał popis u Chrisa? Chyba nie wiesz kim jest autor artykułu i nie znasz jego dorobku naukowego.
    oceń komentarz 1 0 komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ ElectronicsAutomotiv YouTube 1 ponad rok temuocena: 0%  Autor tekstu to zwykły kretyn , brak praktyki Kariera by mógł zrobić na kanale M4K razem z łysym zlotowiarzem
    oceń komentarz 0 4 komentarz zgłoszony do moderacji
do góry strony