Diagnostyka

Wydarzenia

ponad rok temu  13.09.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 9 minut

IAA Frankfurt: Delphi o bezpieczeństwie i ekologii
Strona 3 z 3

Inteligentna elektryfikacja z wykorzystaniem technologii ‘łagodnej hybrydy’ 48 wolt

Przewiduje się, że do roku 2025 jeden na 10 samochodów sprzedawanych na świecie będzie posiadał 48-woltową technologię ‘łagodnej hybrydy’. Emisja CO2 mogłaby zostać zmniejszona o ponad 10 procent. Według Global Insight IHS, również do roku 2025 oczekuje się, że 48-woltowe hybrydy będą stanowiły ponad 95 procent światowego rynku łagodnych hybryd oraz około połowy wszystkich pojazdów wyposażonych w systemy hybrydowe. Nowa 48-woltowa technologia łagodnej hybrydy firmy Delphi umożliwia inteligentną elektryfikację samochodów osobowych: redukcję emisji CO2 o ponad 10 procent, znaczące zmniejszenie emisji tlenków azotu (NOx), minimalizację kosztów oczyszczania spalin, wzrost oszczędności paliwa nawet do 15 procent, 50 do 70 procent korzyści przy 30 procentach kosztów w porównaniu z łagodnymi hybrydami o wyższym napięciu, 10 do 20 procent dodatkowej mocy, poprawioną funkcję start-stop.

System wyłączania cylindrów, który znacząco zmniejsza emisję CO2

Firma Delphi zaprezentuje również system wyłączania cylindrów, który, zależnie od silnika, zapewni 8-15 procentową redukcję emisji CO2. Technologia Dynamic Skip Fire (DSF®), opracowana wspólnie z Tula Technology Inc., jest pierwszą w branży w pełni zmienną technologią odłączania cylindrów silnika, pozwalającą na nowe podejście do usprawnień silnika, procesu spalania i hybrydyzacji. W przypadku wydajnych, czterocylindrowych silników z turbo-doładowaniem, poprawa następuje przy szacowanym koszcie zaledwie 40€ na procent redukcji CO2. Integracja z łagodną hybrydą pozwala technologii DSF® na zapewnienie dodatkowej redukcji CO2 sięgającej do trzech procent. Daje to łączną korzyść redukcji CO2 na poziomie 11 procent dzięki zastosowania DSF w silnikach czterocylindrowych.

Dwie wyjątkowe technologie napędu mogą stanowić najlepsze rozwiązanie dla redukcji emisji dwutlenku węgla, dorównując silnikom diesla pod względem zgodności w zakresie emisji, wydajności i kosztów.

W drodze do elektryfikacji, inżynierowie Delphi połączyli dwie technologie: system dezaktywacji cylindrów Dynamic Skip Fire (DSF®) i 48-voltową łagodną hybrydę w prototypowym pojeździe Volkswagen Passat z silnikiem o pojemności 1,8 litra, co ograniczyło emisję dwutlenku węgla o 13 procent.

Połączony falownik i przetwornik DC/DC, inteligentniejsze rozwiązanie wysokonapięciowe firmy Delphi

Konieczność spełnienia bardziej zaostrzonych norm emisyjnych popycha producentów samochodów coraz bardziej w stronę elektryfikacji pojazdów. Przez integrację funkcji falownika i przetwornika DC-DC w jeden komponent, firma Delphi stworzyła wiodącą w branży technologię elektryfikacji, która pomaga producentom samochodów ograniczyć koszty i przestrzeń przy jednoczesnym kreowaniu wartości. Ten pojedynczy moduł wykorzystywany w wielu zastosowaniach może być użyty w pojazdach elektrycznych i hybrydowych do zarządzania elektrycznymi układami napędowymi. Odgrywa on również integralną rolę przy dodatkowych funkcjach dostępnych w przypadku systemów elektrycznych, takich jak hamowanie z odzyskiem energii czy start-stop silnika. Jednak jedną z najważniejszych właściwości połączenia falownika z przetwornikiem DC-DC jest osiągnięcie wyjątkowej wartości w ekonomicznie efektywny sposób. Dzięki połączeniu tych komponentów producenci samochodów mają możliwość wyeliminowania okablowania, przewodów chłodzenia, połączeń i osłon, w ten sposób redukując ogólną masę i wielkość przy jednoczesnej jednolitej integracji urządzenia w pojeździe. W ten sposób, producenci pojazdów otrzymują wiodącą na rynku technologię wraz z korzyścią związaną z niższymi kosztami i efektywniejszą zabudową w samochodzie. Sprawia to, że połączony falownik i przetwornik DC-DC staje się szczególnie atrakcyjny dla producentów samochodów, którzy patrzą na elektryfikację jako na sposób osiągnięcia celów wyznaczonych przez zaostrzające się normy emisyjne.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony