ReklamaB1 - prenumerata NW podstrony

Wyposażenie warsztatu

temat miesiąca

Wyposażenie warsztatu

Układ hamulcowy i zawieszenie

14 dni temu  07.01.2019, ~ Administrator   

Geometria, czyli jak zwiększyć atrakcyjność warsztatu? [TEMAT MIESIĄCA]

Trigon 648 - Urządzenie do geometrii. Fot. TIPTOPOL

Strona 1 z 2

Klienci kupują coraz droższe pojazdy, o które wyraźnie dbają, co nie jest często proste biorąc pod uwagę stan naszych dróg szczególnie po zimie. Dlatego coraz częściej z zapytaniem o badanie geometrii do warsztatów oponiarskich zgłaszają się klienci, licząc na fachową i szybką obsługę.

Inwestycja w urządzenie do geometrii kół nie należy do najtańszych. Podstawowy zakup to oczywiście urządzenie do pomiaru i regulacji geometrii pojazdów osobowych, jak i dostawczych. Należy mieć również przygotowane stanowisko w postaci kanału lub podnośnika. Najważniejszy jest jednak w tym wszystkim pomysł na wykorzystanie nowego potencjału. Sama inwestycja to za mało. Musi się zwrócić i przynieść warsztatowi zyski.

Autorami poniższej porady są eksperci TIPTOPOL.

1. Urządzenie

Koszt urządzenia jest bardzo różny i uzależniony od technologii, jaka będzie zastosowana w warsztacie. W tym wypadku dużo zależy od zasobności Państwa portfela. Najtańsze urządzenia to wydatek rzędu 15 tys. zł netto, a najdroższe to koszt powyżej 100 tys. zł netto.  Widać więc, że rozpiętość jest bardzo duża. Najtańsze modele to urządzenia wykorzystujące technologię laserową, gdzie mechanik mierzy każdą z osi osobno. Brak w tym wypadku komputera, który podpowiedziałby jakie wartości są wskazane przez producenta i jak należy regulować.

Następnym krokiem w technologii, a co za tym idzie i w wydatkach są urządzenia w przedziale 20-30tys. zł netto . W tej kwocie możemy zakupić urządzenie w technologii podczerwieni (CCD), która w połączeniu z komputerem oferuje nam szybki i sprawny pomiar obu osi pojazdu. Komputer zawiera dane producenta z wartościami kątów. Atutem tego urządzenia w porównaniu do technologii laserowej jest odniesienie wyników tylnej osi na przednią. Unikamy przez to powrotów klienta z reklamacją krzywej kierownicy. Dodatkowo cały pomiar i regulacja trwa o wiele szybciej i wygląda bardziej profesjonalnie w oczach klienta.

Inną technologią używaną w geometrii jest technologia 3D. Koszt takich urządzeń to wydatek od 30 tys. do 80 tys. zł netto. Przewagą technologii 3D jest szybkość i bardzo szeroki zakres pomiarów i regulacji, które oferuje nam urządzenie. Często dodatkowym atutem produktu jest możliwość wykorzystania go w reklamie swego warsztatu, gdzie zapewne będzie działało to jako magnes na klientów.

2. Stanowisko

Miejsce, gdzie będzie stało urządzenie warunkuje w wielu wypadkach typ sprzętu, jaki możemy zakupić. Geometrię możemy zbadać i wyregulować na trzech typach stanowisk: kanał, podnośnik 4-kolumnowy lub nożycowy. W wielu warsztatach kanał istnieje już na tzw. wyposażeniu i ich właściciele decydują się zastosować urządzenie na tym właśnie stanowisku. Nie jest to najwygodniejsze miejsce do regulacji zawieszenia. Najwygodniejszym, ale co za tym idzie najdroższym miejscem jest podnośnik nożycowy. Pośrodku cenowo plasuje się podnośnik 4-kolumnowy. Jednak, aby zainstalować go w warsztacie wymagana jest spora ilość miejsca, gdyż rozstawienie kolumn jest dość szerokie.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony