Wyposażenie warsztatu

Wyposażenie warsztatu

11 miesięcy temu  09.05.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 8 minut

Podnośniki warsztatowe - ceny, rodzaje, wybór, montaż

Prócz klasyków gatunku na rynku znajdziemy podnośniki wyspecjalizowane, np. na stanowisko szybkiej recepcji, do pomiaru i regulacji geometrii czy jako sprzęt diagnostyczny do stacji kontroli pojazdów. Na zdjęciu urządzenie Stenhoj Maestro 2.35 Premium

Strona 3 z 3

Koszty przeglądów wykonywanych przez serwis producenta są bardzo różne.

Wpływają na nie rodzaj podnośnika, wymagania producenta odnośnie do zakresu kontroli i konserwacji, koszty niezbędnych materiałów i części. Dodatkowym czynnikiem kształtującym ceny przeglądów jest sieć serwisowa sprzedającego. Można przyjąć, że im bardziej scentralizowany serwis, tym wyższe koszty dotarcia do klienta, a to ma wpływ na roboczogodzinę serwisanta i ostatecznie na cenę dla klienta/użytkownika dźwignika. Kolejnym czynnikiem wpływającym lub mogącym wpływać na koszt eksploatacji podnośnika jest tzw. resurs. Pojęcie, które w ostatnich miesiącach zrobiło sporo zamieszania, odnosi się do eksploatacyjnego zużycia sprzętu. Każdy dźwignik w ramach wymogów dyrektywy maszynowej posiada określoną żywotność, która przekłada się na liczbę cykli roboczych, jakie jest w stanie wykonać, zanim dojdzie do zużycia jego kluczowych elementów konstrukcyjnych. W myśl obowiązujących przepisów każdy użytkownik podnośnika zobowiązany jest do prowadzenia odpowiednich zapisów pozwalających na określenie stopnia wykorzystania resursu, czyli po prostu policzenia liczby wykonanych cykli roboczych. W sytuacji kiedy limit założony dla danego podnośnika zostanie osiągnięty, konieczne jest wykonanie przeglądu specjalnego, który pozwoli określić stan elementów nośnych/konstrukcyjnych urządzenia.
– Niestety koszt takiego przeglądu jest znacznie wyższy niż standardowy przegląd roczny. Wynika to z konieczności zastosowania metod badań nieniszczących pozwalających na oszacowanie stanu spoin i konstrukcji pod kątem mikrouszkodzeń –

podsumowuje specjalista z firmy WSOP.
Dobra wiadomość jest taka, że żywotność podnośników jest długa i zanim wyczerpie się resurs, to sprzęt z reguły już na taki przegląd albo swojego następcę po prostu zarobi.

Rafał Dobrowolski
Fot. materiały ATH-Heinl, Italcom Sp. z o.o.

GALERIA ZDJĘĆ

Renomowani producenci dopracowują swe konstrukcje, mając na uwadze trwałość mechanizmu podnoszenia. Na zdjęciu „zamknięte” na brud i zanieczyszczenia zamki ramion
Alternatywą dla potrzeby inwestycji w 5-tonowy podnośnik jest dokupienie dodatkowych łap
Aby obsłużyć baterie w pojazdach elektrycznych, konieczne jest podniesienie ich za wskazane punkty lub za koła. Na zdjęciu wyprofilowane ramiona z gniazdami na koła
Nisko zawieszone, czy też szerokie samochody, wymagają podnośników o niskich łapach na całej ich długości

Komentarze (2)

dodaj komentarz
  • ~ Alfred 2 ponad rok temu regional sales director - jak nas mają inni szanować kiedy my nie szanujemy siebie i swojego języka
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Kolanko 1 ponad rok temu No dość ciekawe połączenie solidnego podnośnika Stenhoj z chińskim produktem pod niemieckim logo ATH ha ha
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony