Miejsce, w którym przewód odmy doprowadzony jest do kolektora dolotowego i łączy się z nim za pomocą plastikowego króćca
Podsumowując, wszelkie ślady oleju na powierzchni filtra powietrza są niepokojące. Jak wspomnieliśmy, zazwyczaj świadczą o zużyciu silnika, ale wiele zależy także od umiejscowienia filtra w samochodzie. Wyprawowane pierścienie lub uszczelniacze zaworowe, a w przypadku silników doładowanych, zużycie turbosprężarki, rózniwęż mogą skutkować zaolejeniem filtra. Odkształcenie filtra świadczyć może natomiast o jego zasysaniu do układu dolotowego. Tak dzieje się m.in. w przypadku przedłużania okresu wymiany filtra i jazdy z zapchanym już elementem.
Czytaj także:
Olej na filtrach powietrza, opiłki w paliwowym, zanieczyszczony kabinowy. Co filtry mówią o stanie auta?
tekst: Rafał Dmowski, dodatkowe informacje PZL Sędziszów
Artykuł pochodzi z archiwum Nowoczesnego Warsztatu, aktualizacja 20.06.2024
Komentarze (0)