- Usterka sprężarki zwykle jest powodowana przez problemy, które mają miejsce w innym miejscu układu klimatyzacji. Nigdy nie należy montować nowej sprężarki przed zdiagnozowaniem i rozwiązaniem przyczyny usterki - takimi słowami rozpoczyna się oficjalna instrukcja montażu sprężarki AVA Quality Cooling.
Czytaj także:
"Czynnik w klimatyzacji to nie mydło. Nie wymydli się" [WYWIAD]
Nielegalny obrót czynnikiem chłodniczym? [RAPORT]
Niesprawna klimatyzacja to poważne choroby
Kolejne kroki montażowe
- Usunąć środek chłodniczy i rozmontować uszkodzoną sprężarkę (zapoznać się z dokumentacją producenta).
- Wszelkie demontowane rury należy natychmiast zaślepić.
- Zawsze porównać nowy produkt ze starą sprężarką.
- Zawsze sprawdzać szczelinę powietrzną w sprzęgle, jeśli ma zastosowanie.
- Układ należy zawsze wypłukać, nawet jeśli nie jest zanieczyszczony. To umożliwia usunięcie z układu
- pozostałości starego oleju i barwnika. Zawsze należy stosować zatwierdzone medium do płukania.
- Proszę pamiętać: Nie można płukać osuszacza i zaworu rozprężnego ani akumulatora i kryzy, zamiast tego należy je wymienić. (Ominąć te części podczas płukania)
- Skraplacze PF (wieloprzepływowe) są trudne do wypłukania. Skraplacz należy wymieniać za każdym
- razem, gdy wystąpi duże zanieczyszczeniw, np. spalony olej lub opiłki metalu.
- Jeśli zostaną wykryte pozostałości środków do powstrzymywania wycieku lub inne uszczelnienia, należy
- wymienić cały układ, łącznie z parownikiem i rurami.
- Zawsze sprawdzać, czy ilość oleju w sprężarce zgadza się z ilością przewidzianą dla układu. Niektóre sprężarki mają separator oleju bez korka spustowego. Dlatego nie ma możliwości sprawdzenia ilości oleju. Jednak są one zawsze napełnione odpowiednią ilością oleju.
- Przed zmontowaniem obrócić piastę sprzęgła przynajmniej 10 razy, aby upewnić się, że olej jest dokładnie rozprowadzony w sprężarce. (nie dotyczy całkowicie elektrycznych sprężarek)
- Zmontować sprężarkę zgodnie z instrukcjami producenta.
- Podczas montażu sprężarek elektrycznych należy zawsze zapoznać się z zasadami bezpieczeństwa
- producenta samochodu.
- Przed zamontowaniem paska należy zawsze sprawdzić działanie napinacza paska, tłumika drgań
- i (jeśli ma zastosowanie) kół pasowych alternatora.
- Zwiększyć ciśnienie układu suchym azotem, aby wykryć potencjalne wycieki (około 12-15 barów)
- Opróżnić i naładować układ przewidzianą ilością czynnika chłodniczego odpowiedniego rodzaju.
- Uruchomić silnik i włączyć klimatyzację na maksymalne chłodzenie, tak aby najpierw silnik pracował stacjonarnie
- przez kilka minut.
Punkty kontroli po rozruchu
- Zawsze sprawdzać temperaturę wylotu przy niskich obrotach wentylatora (tak czyniąc, sprawdza się
- działanie przełącznika zmiany termostatu/sprzęgła lub zaworu sterowania sprężarki).
- Zawsze sprawdzać ciśnienie wylotowe i ssące.
- Sprawdzać wentylator skraplacza i urządzenia bezpieczeństwa takie jak przełącznik ciśnienia lub czujniki ciśnienia pod kątem prawidłowego działania.
- Zawsze sprawdzać pracę paska (ustawienie, wahanie itp.).
Komentarze (0)