Warto wiedzieć

Warto wiedzieć

4 miesiące temu  09.02.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Czy warto poświęcać czas i środki na reklamę warsztatu?

- Każdy średni mechanik roboty ma na 3-5 tygodni do przodu, dobry mechanik nawet na 3 miesiące. Drogi mechanik na tydzień. Myślę że jest to branża która nie wymaga reklamy - twierdzi nasz czytelnik Krzysztof. Zgadzacie się z tą opinią? Reklamować się czy nie? Jeśli tak, to w jaki sposób?

Temat ten regularnie pojawia się w dyskusjach właścicieli warsztatów w naszej grupie na Facebooku - Warsztatowcy (Warsztat.pl)

Wśród właścicieli warsztatów nie brakuje opinii, że reklama w pracy ... nie przeszkadza. - Można coś w tym kierunku robić, ale na duży wzrost liczby zleceń nie ma co liczyć. Na moim przykładzie - 95% klientów mam z polecenia - dodaje kolejny czytelnik. - Wystarczy zwykły szyld w bramie, resztę zrobi poczta pantoflowa w obecnej sytuacji, gdzie na podwórkach stoją po dwa, trzy samochody w rodzinie. Klient sam się znajdzie, tylko trzeba dobrze robić.

"Warsztat, który wymaga reklamy, lepiej omijać"

To kolejna, często powtarzana opinia. I ciekawa historia z naszego forum. - Znajomy otworzył warsztat pół roku temu, 35 km od dużego miasta. W miejscowości, w której go otworzył, mieszka od niecałego roku, brak znajomych w okolicy, zupełnie obca osoba na rynku, a warsztat 2 km od drogi głównej. Na ten moment brak wizytówki Google, brak social mediów, brak szyldu - terminy na miesiąc do przodu. Pierwszych klientów zdobył poprzez budowlańców, którzy budowali mu warsztat.

Faktycznie, co potwierdzają też wszelkie raporty, kluczową kwestią wyboru warsztatu przez klienta będą opinie rodziny i znajomych, a także własne poprzednie doświadczenia. Z wyszukiwarki Google korzysta ok. 7% osób - tak wynika z

TEGO BADANIA. Jednocześnie, z badań zleconych przez Q Service Castrol dowiadujemy się, że jednym z głównych problemów rynku jest brak zaufania do warsztatów samochodowych – 49% badanych podkreśliło, że trudno jest znaleźć im odpowiedni serwis. Więcej na ten temat przeczytacie TUTAJ.

Bezsprzecznie, gwarancją dobrej ilości zleceń będzie tylko i wyłącznie dobrze i rzetelnie wykonywana praca. Natomiast, jak wspomniano wcześnie, reklama ... nie przeszkadza. Warto dać szansę się poznać nowym klientom, tym bardziej, że niekoniecznie musi to cokolwiek kosztować. Darmowych form reklamy w internecie jest bardzo dużo. Omawiamy je szczegółowo TUTAJ. Z artykułu dowiecie się, jak nawet niewielka firma może wykorzystać Internet, nie mając dużego budżetu ani doświadczenia. Mowa m.in. o wizytówce Google Moja Firma.

Czytaj także:
Własny warsztat samochodowy - jak pokazać się klientom w okolicy?

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony