Warto wiedzieć

Warto wiedzieć

ponad rok temu  31.12.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Rekordowy rok za nami. Oto najchętniej czytane teksty!

Ten rok był dla nas rekordowy! Zanotowaliśmy bardzo duże wzrosty oglądalności, za co bardzo Wam dziękujemy! Obiecujemy, że w przyszłym roku będziemy nadal dostarczać Wam wiedzę fachową, branżowe aktualności i nieco rozrywki, chociażby w formie konkursów - wszystko w tematyce codziennej pracy warsztatowej!

A dziś krótki przegląd najchęteniej czytanych tekstów w 2020 roku! Wbrew pozorom, listy tej wcale nie zdominował koronawirus.

Styczeń

Uszkodzenia nastawnika? Producent wykrył przyczynę typowego błędu montażowego

Gdy dział reklamacji Gates poinformował, że mechanicy w kilku różnych warsztatach napotykają ten sam problem, zespół szkoleń i wsparcia technicznego Gates rozpoczął dochodzenie. Nastawnik na tym samym napinaczu (część nr T43245) pękł i złamał się podczas montażu

Luty

Poznań: mechanik rozbił Infiniti klienta. Miał tylko wymienić olej

Czy jazda testowa poza terenem warsztatu przy usłudze wymiany oleju jest obowiązkowa? Pewnie ten mechanik będzie przekonywał, że tak. Policja relacjonuje jednak, że "pracownik chciał się przejechać". Efekt? Mężczyzna stracił kontrolę nad pojazdem, czego efektem było zderzenie z pojazdem jadącym prawidłowo po przeciwnym pasie.

Marzec

Apel ws. funkcjonowania warsztatów

- Branża motoryzacyjna zapewnia szybką dostawę części i naprawy samochodów niezbędnych dla ochrony i jak najlepszego funkcjonowania całego społeczeństwa. Zatem jest to sektor, który powinien działać - mówi Alfred Franke, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

Kwiecień

Sprawdź swoją wiedzę z mechaniki samochodowej - oto lista pytań OTWS 2020

Za nami finał tegorocznej edycji Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Samochodowej. Tydzień temu przeprowadziliśmy w drodze wyjątku rywalizację drogą internetową. Do konkursu swój udział zgłosiło blisko pół tysiąca osób.

To duży konkurs, z wieloletnią tradycją i cennymi nagrodami, skierowany do uczniów szkół samochodowych z całego kraju! Organizatorzy OTWS opublikowali wszystkie pytania - to doskonała okazja, by sprawdzić swoją wiedzę, niezależnie od tego, czy zaczynasz przygodę z mechaniką, czy zajmujesz się tym latami.

Maj

Smarować piastę czy nie? Eksperyment w centrum szkoleniowym

To temat wielu dyskusji i rozmów - czy należy stosować smar pomiędzy tarczę hamulcową i piastę? Temat ten pojawił się też podczas naszego ostatniego spotkania na Facebooku, gdzie Tomasz Hurt, menadżer ds. technicznych Delphi Technologies mówił o negatywnych skutkach smarowania piasty. Z tym zdaniem nie zgadza się część naszych czytelników, którzy są zdania, że smar zabezpiecza tarczę przed korozją.

Czerwiec

334 tysiące kilometrów bez całkowitej wymiany oleju. Jak wygląda silnik? "Nie widziałem czegoś takiego"

- Zajmuje się samochodami 40 lat, ale nie widziałem jeszcze czegoś takiego. Podczas regulacji zaworów trudno się było ubrudzić przepracowanym olejem - opowiada w rozmowie z portalem warsztat.pl pan Szymon, nasz Czytelnik z podkarpackiego Jasła.

Lipiec

Milion kilometrów Fiata Ducato. Niemal bezawaryjnie, bez dolewek oleju

Wprawdzie samochody dostawcze często robią duże przebiegi, ale mimo to milion kilometrów w siedem lat robi wrażenie. Takim wynikiem może pochwalić się Fiat Ducato z firmy Trans Falcon z Dzierżoniowa. 

Sierpień

Piszczenie klocków hamulcowych – z czego wynika i jak sobie z nim poradzić?

Piszczenie hamulców to zjawisko często spotykane nie tylko w przypadku zużytych elementów układu hamulcowego, ale czasem także nowych. Może mieć ono kilka przyczyn, począwszy od nieprawidłowego montażu, przez zużycie eksploatacyjne, po okresowe przegrzanie. Poprawna diagnostyka jest kluczowa, aby poradzić sobie z tym problemem. Dlaczego klocki hamulcowe piszczą?

Wrzesień 

Za dużo dymu z wydechu, woda w bagażniku, silnik gaśnie po nocy. Problemy i ich rozwiązania

Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach.

Październik

Jak starzeje się olej w manualnej skrzyni biegów? Kiedy warto go wymienić?

Oleje przekładniowe mogą pracować w szerokim zakresie temperatur (-50°C do +150°C). Tak duża rozpiętość powoduje poważne zmiany właściwości, zwłaszcza jego lepkości, co w przypadku nieodpowiednio dobranego oleju może wpłynąć negatywnie na pracę przekładni manualnej. Takie stanowisko przedstawiają eksperci firmy Ravenol. I przekonują, że wymiana oleju jest niezbędna.

Listopad

Drogi poszukiwania usterek – pobór prądu

Jeden z częstszych problemów, z jakimi spotykamy się w warsztacie, dotyczy poboru prądu w wyłączonym i zamkniętym pojeździe. Wiele przypadków jest oczywistych, znanych fachowcom z branży, na przykład uszkodzony alternator, paląca się lampka oświetlenia w bagażniku lub w schowku. Takie przypadki wykrywamy dosyć szybko, bez wykonywania specjalnych pomiarów elektrycznych.

Grudzień

Rozbiegany silnik? Mnóstwo filmów i internetowych porad. Co o nich myślicie?

Filmów, gdzie dochodzi do rozbiegania silników, w polskim internecie nie brakuje. To jedna z takich sytuacji - kierowca auta nie wie co robić, ale na jego szczęście ...

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony